فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۱۹)

مدیرعامل سهند رادیاتور در گفت‌وگو با «عصرخودرو»: محدود کردن واردات راهکار نیست؛ دولت از تولیدکننده حمایت کند

عصر خودرو- "اعمال تعرفه‌های زیاد و یا بستن مرزها راهکار مناسب برای جلوگیری از ورود جنس خارجی آن‌هم به سبب حمایت از تولیدکننده نیست بلکه دولت می‌تواند با حمایت‌های مالی و نرخ بهره پایین و یا نرخ کمتر انرژی و مواردی ازاین‌دست موجب ایجاد بازار رقابتی شده و ازیک‌طرف به رشد کیفیت در بین محصولات داخلی نیز کمک کند" این بخشی از گفته‌های نعمت الهی مدیرعامل سهند رادیاتور است که در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو با خبرنگار ما مطرح کرده است.

مدیرعامل سهند رادیاتور در گفت‌وگو با «عصرخودرو»: محدود کردن واردات راهکار نیست؛ دولت از تولیدکننده حمایت کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گفت و گویی که در شلوغی دومین روز نمایشگاه انجام شد؛ با این‌وجود گفت وگویی خواندنی از آب درآمد.

    - به‌عنوان سؤال نخست در مورد تاریخچه و شرکت سهند رادیاتور توضیح دهید؟

    این شرکت از سال 1384 تأسیس و شروع به‌ کارکرده‌ و تا سال 1393 صرفاً درزمینهٔ بازرگانی فعالیت داشته و از سال 1393 به تأسیس کارخانه در شهرک صنعتی پایتخت و شروع به تولید انواع رادیاتور و کندانسور کولر اقدام کردیم و بیش از 100 کارکنان دارد و توانایی تولید 1800 تا 2000 قطعه در روز و به عبارتی 4 تن در روز، استراتژی ما بر 2 برابر کردن این رقم تولید تا پایان سال 1397 است.

    -  چه محصولاتی تولید می‌کنید و در حال حاضر با چه شرکت‌هایی همکاری دارید ؟

    در حال حاضر به تولید قطعات مصرفی بیشتر خودروهای داخلی به‌ویژه رادیاتور و کندانسورهای کولر خودرو‌های داخلی می‌پردازیم‌ ولی به خاطر مشکلات با تولیدکنندگان خودرو بیشتر با بازار تعامل داریم و با شرکت‌های سازه‌گستر، سایپا یدک ، ایران‌خودرودیزل همکاری‌ می‌کنیم.

    -  وضعیت واردات و صادرات در شرکت شما چگونه است ؟

    در حال حاضر بیشتر کار ما تولید قطعه است ولی در بخشی از مواد اولیه نیاز به واردکردن محصول داریم . تا به امروز صادرات به کشور‌هایی همچون عراق و سوریه داشته‌ایم که تا پایان سال 1395 چیزی در حدود یک‌تن و حجم ریالی آن چیزی در حدود پانصد هزار دلار بوده است.

    -  آیا در برنامه‌های آتی شما افزایش تنوع در محصولات و برقراری ارتباط متقابل با برندهای خارجی قرار دارد ؟

    در حال حاضر هدف ما تولید قطعات موردنیاز خودروهای داخلی ایران‌خودرو و سایپا است که در کشورهای همسایه نیز بازار فروش دارد.

    -  چند دوره در نمایشگاه قطعه حضورداشته‌اید؟ و وضعیت نمایشگاه امسال را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

    امسال ششمین دوره است که در این نمایشگاه حضور داریم و با توجه به آمارهای بعد از نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان سال‌به‌سال بیشتر شده و تخصصی شدن نمایشگاه‌ها به این موضوع کمک کرده و باعث شده افرادی که نیاز به مراوده با ما رادارند از طریق نمایشگاه با ما ارتباط برقرار کنند.

    -  آیا کالای قاچاق و واردات کالای چینی روی تولید شما تأثیری داشته؟

    کالای قاچاق بر روی تولید ما به دلیل تعرفه گمرکی پایین تأثیر زیادی نداشته  اما رقابت با واردکنندگان کمی سخت است که با تعرفه‌هایی که در حال حاضر گمرک اعمال کرده، واردکردن این محصول با مشکل مواجه شده است و کار تولید‌کنندگان را راحت‌تر کرده است.

    در حاضر ما در صادرات خود به کشور‌های دیگر کمی به مشکل خورده‌ایم، برای کشوری مانند عراق تعرفه واردکردن رادیاتور از چین ارزان‌تر از تعرفه ماست که کنار عراق هستیم و به همین دلیل صادرکننده چینی راحت‌تر از ما کار واردات را انجام می‌دهد.

    امروزه بازار جهانی این را پذیرا نیست که شما با اعمال تعرفه‌های زیاد و یا بستن مرزها بخواهید از ورود جنس خارجی به سبب حمایت از تولیدکننده ممانعت کنید ولی دولت می‌تواند با حمایت‌های مالی و نرخ بهره پایین و یا نرخ کمتر انرژی و مواردی ازاین‌دست موجب ایجاد بازار رقابتی شده و می‌توان کالای چینی را در بازار کم‌رنگ‌تر کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو