فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۲۹۸»

۸۱ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد خودرو و موتورسیکلت است

عصر خودرو- مدیر واحد پیش بینی و مدل سازی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: خودروهای سواری شخصی و وانت ۴۹ درصد، موتورسیکلت‌ها ۱۸ درصد و تاکسی ها ۱۴ درصد آلودگی هوای شهر تهران را تولید می کنند.

۸۱ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد خودرو و موتورسیکلت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا  ، حسین شهبازی در پی انتشار برخی اظهارنظرها درباره سهم اندک خودروهای سواری در آلودگی هوای تهران افزود:برهمین اساس تردد خودروهای سواری، وانت و تاکسی و موتورسیکلت ها عامل 81 درصد آلودگی هوای شهر تهران هستند.

    وی اظهار کرد: آلاینده های گازی و ذرات خروجی از اگزوز خودروها هر 2 در غلظت ذرات معلق جو سهم دارند.
    وی گفت: گازهای آلاینده خروجی اگزوز خودروها در جو به ذرات معلق تبدیل می شوند و به همین دلیل است که خودروهای بنزین سوز با اینکه ذرات کمی تولید می کنند با تولید گازهای آلاینده بطور غیر مستقیم باعث افزایش غلظت ذرات معلق در جو می شوند.
    شهبازی افزود: سیاهه انتشار از مهم ترین و پایه ای ترین ابزارها در مدیریت آلودگی هوای شهری است که با استفاده از آن می توان منابع آلاینده در شهر را شناسایی کرده و سهم هر منبع آلاینده در تولید آلودگی شهری را بدست آورد.
    مدیر واحد پیش بینی و مدل سازی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: بر این اساس شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در سال 1394 اقدام به توسعه سیاهه انتشار برای شهر تهران براساس اطلاعات موجود برای سال مبنای 1392 کرده است.
    وی تصریح کرد: در این سیاهه انتشار منابع آلاینده اصلی شهر تهران در 2 دسته بندی منابع متحرک (شامل خودروهای سواری، تاکسی، موتورسیکلت، وانت، مینی بوس، اتوبوس واحد، سایر اتوبوس ها و کامیون) و منابع ساکن (شامل صنایع آلاینده، نیروگاه ها و پالایشگاه، ترمینال های شهری (پایانه های اتوبوسرانی، فرودگاه، راه آهن)، جایگاه های سوخت رسانی و منابع خانگی و تجاری) مورد بررسی قرار گرفته اند.
    به گفته شهبازی، بر اساس این سیاهه انتشار مشخص شد که سهم منابع ساکن و متحرک در تولید آلاینده های گازی به ترتیب 15 و 85 درصد است و این سهم در تولید ذرات معلق به ترتیب 30 و 70 درصد بدست آمده است.
    این مقام مسئول شرکت کنترل کیفیت هوا خاطرنشان کرد: در منابع متحرک، کامیون ها، اتوبوس های سرویس ادارات، اتوبوس های شرکت واحد، موتورسیکلت و مینی بوس ها مهم ترین منابع تولید ذرات هستند در حالی که نیروگاه، پالایشگاه و صنایع، اصلی ترین منابع تولید ذرات در منابع ساکن هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو