فونیکسریمکسبهتام

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک:

مهلت ۳ ماهه برای تست خودروهای دوگانه سوز

عصر خودرو- مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور با اشاره به در نظر گرفته شدن مهلت سه ماهه برای تست خودروهای دوگانه سوز، گفت: مراکز هیدرواستاتیک به این منظور افزایش یافته و مراکز غیر استاندارد پالایش می شوند.

مهلت ۳ ماهه برای تست خودروهای دوگانه سوز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سعید قیصر روز جمعه در هشتمین و آخرین روز بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: از آنجا که زیرساخت های لازم برای تست خودروهای دوگانه سوز مهیا نبود و همین مساله نارضایتی اجتماعی در راستای اجرای این پروژه ایجاد کرده بود، به ناچار مهلت سه ماهه ای برای تست این خودروها در نظر گرفته شد.
    به گفته این مقام مسئول، اکنون مالکان این خودروها می توانند با مراجعه به مراکز معاینه فنی، تست بخش بنزین سوز خودورهای خود را انجام و گواهی مربوطه را دریافت کنند.
    وی ادامه داد: در این سه ماه در نظر داریم ظرفیت لازم را به ویژه در کلانشهرها ایجاد کنیم، هرچند شاید نتوان به حد مطلوب رسید؛ با این حال سعی داریم تا پایان امسال با افزایش مراکز هیدرو استاتیک در کشور، شرایط را به حد مطلوب نزدیک کنیم.
    قیصر یادآوری کرد: اکنون فقط 16 استان از مراکز هیدرواستاتیک برخوردارند و نبود این مراکز در سایر استان ها به چالشی اساسی بدل شده است.
    وی تصریح کرد: باید با هماهنگی بین این مجموعه و سازمان ملی استاندارد، بر اساس نقشه راهی حرکت کرد تا بتوان به صدور مجوزها اقدام کرد.
    مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور در عین حال خاطرنشان کرد: برخی مراکز هیدرواستاتیک موجود با استانداردهای ما همخوانی ندارند، بر این اساس در حال پالایش هستیم تا این مراکز به صورت منسجم ایجاد شده و از دغدغه های مردم کاسته شود.
    وی تصریح کرد: اکنون مالکان خودروهای دوگانه سوز می توانند با مراجعه به مراکز معاینه فنی، گواهی بخش بنزین سوز خودروهای خود را دریافت کنند و پس از آن سه ماه مهلت دارند تا گواهی های خود را در سامانه «سیفا» (سامانه استعلام معاینه فنی خودروهای پایتخت) درج کنند؛ در غیر این صورت گواهی بخش بنزین سوز نیز لغو خواهد شد.
    قیصر اظهار داشت: هم اکنون تست مخزن با قیمت 62 هزار تومان، تست چشمی و اتصالات مخزن 22 هزار تومان و مبلغ دریافتی بابت باز و بسته کردن سیستم 28 هزار تومان است که با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده حداکثر تا سقف 117 هزار تومان برای تک مخزن دریافت می شود.
    وی تصریح کرد: این مبلغ برای مخازن خودروهای دوگانه سوز با دو مخزن 204 هزار تومان است و هر مرکزی که مبالغ بالاتری دریافت کند، متخلف شمرده شده و با آن برخورد خواهد شد.
    بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و امروز، 12 آبان ماه به کار خود پایان می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو