فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزیر صنعت خبر داد

تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور طی ۷ ماه

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت از تحقق ۹۴ درصدی هدفگذاری تولید خودرو طی ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت : تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است

تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور طی ۷ ماه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از شاتا، محسن صالحی نیا افزود : در 7 ماهه گذشته کالاهای صنعتی رشدهای نسبتا مناسبی داشته اند و در این زمینه تایر اتومبیل از  رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

    وی ادامه داد :‌فولاد خام ،‌لوازم خانگی و اقلامی مثل نخ ، نئوپان ، ام دی اف و کاغذ رشد تولید داشتند و نشان دهنده پوشش نیازداخلی است اما برای افزایش تولید باید افزایش صادرات مد نظر قرار گیرد.

    صالحی نیا ادامه داد :  الیاف اکریلیک با کاهش مواجه بود و این در حالی است که تولید برخی اقلام ساختمانی به دلیل رکود صنعت ساختمان با کاهش مواجه شد.
    وی افزود : تولید صنایع پایین دستی  پتروشیمی نیز به دلیل مصرف بالای مواد اولیه توسط صنایع بالا دستی افزایش خوبی را نشان می دهد.

    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت  با بیان اینکه هیچکدام از رشدها به مفهوم نبود واحدهای تولیدی مشکل دار نیست تصریح کرد : واحد تولیدی ممکن است به دلایل مختلف ازجمله نیاز به بازسازی و نوسازی و نبود بازار و مشکلات فضای کسب و کار دچارمشکل شود و ما معتقدیم باید فضا را برای فعالیت عمده واحد ها فراهم کنیم .

    صالحی نیا با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت  افزود : با رصد به موقع واحد های تولیدی باید با کمک دستگاههای مرتبط مشکلات را رفع کنیم و کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استانها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود.

    به گفته وی از ابتدای سال تاکنون حدود 1700 جلسه استانی و ستادی تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده و 51 درصد مصوبات عملیاتی شده و 49 درصد نیز در دست انجام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو