فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به گزینه‌‌های کارکرده هوندا در بازار ایران

چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر

عصر خودرو - هوندا به عنوان یکی از برندهای اصیل و با‌سابقه ژاپنی جزء خودروسازانی است که علیرغم فروش گسترده رقبایش در ایران نتوانسته به موفقیت‌‌های بزرگی دست یابد. نمایندگی گلرنگ موتورفامیلی تا چندی پیش به واردات مدل‌‌های مختلفی از هوندا پرداخت اما به دلیل منع فروش خودروهای ساخت آمریکا در فروش محصولات هوندا با مشکلاتی مواجه شد و در نهایت امکان حضور برند هوندا آنطور که شایسته است، در کشورمان میسر نشد.

چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰
  • چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر
  • چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر
  • چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر
  • چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر
  • چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر
  • چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر
  • چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر
  • چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حال حاضر در بازار خودروهای کارکرده هوندا و در مدل‌‌های سال 2013 به بالا 3 خودرو آکورد، CR-V و سیویک را می‌‌توان یافت که در این نوشتار قصد داریم به بررسی و ارزش خرید آنها نسبت به مبلغ پرداختی بپردازیم.

هوندا آکورد
در شرایطی که بازار کشور مملو از خودروهای کره‌‌ای یا چینی شده است، شاید عده‌‌ای نیز علاقه به خرید خودرویی اصیل و با‌کیفیت ژاپنی داشته باشند و اگر جزء خانواده‌‌های پر‌جمعیت باشید، انتخاب یک سدان بزرگ یا شاسی‌‌بلند می‌‌تواند نیاز شما را برطرف کند. در حال حاضر سدان آکورد را می‌‌توان با مدل‌‌های 2013 الی 2016 و در تعداد بسیار محدود و اندک با مدل 2017 خریداری کرد و اکثرا نمونه‌‌های 2013 و 2014 به صورت کارکرده در دسترس است. همچنین به سختی می‌‌توان نمونه صفر کیلومتر از این خودرو را خریداری کرد. طراحی این خودرو از سال 2013 به طور کامل دگرگون شد و به این واسطه توانست مشتریان زیادی به خصوص در آمریکای شمالی را به سمت خود جذب کند و به فروش بالایی دست یابد. همانطور که از یک خودرو ژاپنی انتظار می‌‌رود، کیفیت کابین این خودرو بسیار قابل قبول و حتی در سطح عالی قرار دارد و این کیفیت خوب در بخش فنی نیز ادامه پیدا کرده است. علاوه بر این موارد، فضای قابل قبول و جاداری نیز در اختیار خریداران در بخش کابین خودرو قرار می‌‌گیرد که توانسته است این خودرو را در کلاس خود به یکی از جادارترین‌‌ها بدل کند. در حال حاضر قیمت این خودرو از حدود 140 میلیون تومان شروع می‌‌شود و در مدل‌‌ 2016 به قیمتی نجومی و در حدود 250 الی 260 میلیون تومان نیز می‌‌رسد؛ هر چند که می‌‌توان گفت خرید خودرویی کارکرده با قیمت بالای 200 میلیون تومان آنچنان معقول به نظر نمی‌‌رسد اما در مدل‌‌های 2013 و 2014 با قیمت ذکر شده می‌‌توان انتخاب این خودرو را در بین مدل‌‌های کارکرده انتخابی مناسب و به‌صرفه دانست. در بخش فنی آکورد در مدل 2016 از پیشرانه 2.4 لیتری بهره می‌‌برد که به خوبی با جعبه‌‌دنده CVT هماهنگ شده است و می‌‌تواند این سدان نسبتا سنگین با وزن 1580 کیلوگرم را تنها در مدت زمان 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برساند. نزدیک‌‌ترین رقیب به آکورد، کیا اپتیما است که در مدل 2016 از پیشرانه 2.4 لیتری همانند آکورد بهره می‌‌برد و می‌‌تواند با بهره‌‌گیری از جعبه‌‌دنده اتوماتیک 6سرعته در مدت زمان حدود 10 ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد از این حیث می‌‌توان آکورد را سدانی موفق و قابل قبول در بخش فنی دانست. در بخش تجهیزات رفاهی نیز از مدل‌‌های 2013 تا 2016 شاهد سدانی کامل هستیم و از جمله امکانات این خودرو می‌‌توان به صندلی‌‌های چرم برقی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، کروزکنترل، ترمزدستی برقی، سنسور پارک و دوربین دید عقب اشاره کرد. در نهایت آکورد را می‌‌توان خودرویی با‌کیفیت، پرقدرت، مجهز به امکانات قابل قبول و با سواری نرم و هندلینگ مناسب دانست که علاوه بر دارا‌بودن چهره‌‌ای زیبا در داخل و خارج خودرو، گزینه‌‌ای خاص نیز محسوب می‌‌شود و می‌‌تواند انتخابی عاقلانه در بین مدل‌‌های کارکرده این برند و سایر برند‌‌ها باشد.

هوندا  CR-V
CR-V را می‌‌توان تنها شاسی‌‌بلند و در اصل کراس‌‌اوور  هوندا در ایران دانست که در حال حاضر تنها در مدل 2016 و به تعداد بسیار اندک در مدل 2017 یافت می‌‌شود. این خودرو برای اولین‌بار در سال 1995 به تولید رسید و هم‌‌اکنون شاهد حضور چهارمین نسل این بلند‌قد چشم‌‌بادامی در کشورمان هستیم. شاسی‌‌بلند هوندا به واسطه ویژگی‌‌های مثبت در بسیاری از زمینه‌‌ها چه در بخش فنی و چه در بخش ظاهری و کیفیتی در بسیاری از موارد توانسته است عناوین مختلفی را کسب کند و از جمله آنها می‌‌توان به کسب عنوان پرفروش‌‌ترین کراس‌‌اوور‌ در سال 2014 در آمریکا اشاره کرد. همچنین مدل 2017 این کراس‌‌اوور ‌همچنان در حال یکه‌‌تازی و کسب عناوین مختلف است. طراحی CR-V را می‌‌توان کاملا خاص و مدرن دانست؛ چیزی که شاید باب میل هر فردی نباشد و این خاص‌‌گرایی در بخش جلو خودرو نمود بیشتری پیدا می‌‌کند اما بخش عقب خودرو کمی ساده‌‌تر طراحی شده است. به نظر می‌‌رسد با گذشت زمان و در صورت حضور پر‌رنگ‌‌تر این خودرو در کشورمان، چهره این خودرو ماندگاری بیشتری در طول زمان پیدا کند و نظر مشتریان را به سمت خود جلب کند. در حال حاضر هر‌چند که نمونه‌‌های صفر‌کیلومتر این خودرو به سختی یافت می‌‌شود اما در مدل‌‌های کارکرده این خودرو باید با رقبایی نظیر تویوتا RAV4، میتسوبیشی اوتلندر، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به رقابت بپردازد. هم‌‌اکنون مدل 2016 CR-V با برچسب قیمت در حدود 228 الی 278 میلیون تومان به فروش می‌‌رسد که از این لحاظ می‌‌توان آن را خودرویی گران‌‌قیمت‌تر از رقبایش حتی در گزینه‌‌های صفر‌کیلومتر دانست. اما انتخاب این خودرو و‌ 2 گزینه دیگر موجود هوندا در بازار ایران می‌‌تواند مناسب برای افراد خاص‌‌گرا باشد که تنها به دنبال خرید خودرویی تک و منحصر‌به‌فرد هستند چرا‌‌که تعداد خودروهای هوندا به خصوص CR-V را که در خیابان شاهد هستیم بسیار اندک است. یکی از نکات قابل توجه این مدل و 2 مدل دیگر سیویک و آکورد را می‌‌توان در استفاده از متریال کاملا مرغوب در کابین خودرو به خصوص برای چرم صندلی‌‌ها دانست که حتی در نمونه‌‌های با کارکرد بالا نیز همچنان صندلی‌‌ها شکل و ظاهر خود را حفظ کرده‌‌اند؛ موردی که کمتر برای خودروهای کره‌‌ای شاهد آن هستیم. هر چند که CR-V به عنوان یک کراس‌‌اوور شناخته می‌‌شود اما بر‌خلاف ظاهرش در کابین خودرو و به خصوص در بخش فضای بار(2 متر مکعب) شاهد کابینی کاملا جادار و گسترده هستیم از این حیث می‌‌توان گفت این کراس‌‌اوور می‌‌تواند کاملا پاسخگوی نیاز خانواده‌‌ها باشد. CR-V از پیشرانه 2.4 لیتری 185 اسب بخاری بهره می‌‌برد و در مدت زمان تنها 8.5 ثانیه به واسطه جعبه دنده CVT اتوماتیک می‌‌تواند به مرز 100کیلومتر بر ساعت برسد از این جهت می‌‌توان این شاسی‌بلند را پر‌قدرت دانست. در بخش تجهیزات رفاهی نیز CR-V از امکانات مناسبی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، کروزکنترل، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم حرکت بین خطوط و هشدار نقطه کور بهره می‌‌برد. در نهایت می‌‌توان این کراس‌‌اوور گوشه‌‌گیر اما خاص را مناسب برای خانواده‌‌ها به خصوص پر‌جمعیت‌‌ها دانست که به دنبال یک خودرو اصیل ژاپنی و در عین حال پرآپشن و قدرتمند هستند.

هوندا سیویک
سیویک را می‌‌توان سدان کامپکت و اقتصادی هوندا دانست که آن را برای خروج از دوران رکود اقتصادی در غرب طراحی کرد و نسلی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، نهمین نسل این خودرو است. هوندا با طراحی هر نسل از این خودرو از گذشته خود و بازخورد‌‌های خریداران درسی آموخت و از آن برای کامل‌‌تر شدن محصول اقتصادی‌‌اش استفاده کرد. در نهایت سیویکی که در کشور و در مدل‌‌ 2013 یافت می‌‌شود، حاصل تلاش‌‌های هوندا برای ساخت یک سدان شهری تمام‌عیار است که می‌‌توان طراحی خارجی این خودرو را کاملا خاص و فضایی توصیف کرد که آن را از سایر خودروها متمایز می‌‌کند و این طراحی منحصر‌به‌فرد را در داخل خودرو نیز شاهد هستیم. هرچند که این محصول توانست به یکی از موفق‌‌ترین محصولات هوندا در بازار جهانی تبدیل شود و بتواند فروش بسیار موفقی در بازار آمریکا داشته باشد اما بر‌خلاف آن در کشورمان نتوانست حضور موفقی داشته باشد و از جمله دلایل آن می‌‌توان به نداشتن نمایندگی‌‌های گسترده در کشور، مشکلات واردات و همچنین قیمت‌‌گذاری نامناسب اشاره کرد؛ تمامی این موارد باعث شد تا یک خودرو موفق در کشورمان به یک خودرو کاملا ناموفق تبدیل شود. در حال حاضر نمونه‌‌های کارکرده این خودرو با قیمتی بین 98 الی 145 میلیون تومان به فروش می‌‌رسد و اگر یک نمونه با وضعیت ظاهری نسبتا خوب و کارکرد متوسط را در نظر بگیریم، قیمتی در حدود 110 الی 115 میلون تومان خواهد داشت و از این جهت می‌‌توانیم انتخاب این خودرو را مناسب بدانیم؛ هر‌چند که رقبای صفر‌کیلومتری نیز نظیر مزدا3 نسل دوم مونتاژ شده توسط گروه بهمن و سراتو آپشنال مونتاژ شده توسط سایپا می‌‌توانند از رقبای سر‌سخت این محصول هوندا باشند. هوندا سیویک در بخش فنی از پیشرانه 1.8 لیتری 140 اسب بخاری بهره می‌‌برد که تنها 8 اسب بخار از هموطن خود یعنی مزدا 3 کمتر است و شتاب صفر تا 100 سیویک و مزدا 3 به ترتیب 10.4 و 9.2 ثانیه است بنابراین می‌‌توان گفت سیویک با توجه به پیشرانه کم‌حجم‌‌تر نسبت به مزدا 3 با پیشرانه 2 لیتری عملکرد مناسبی دارد. کابین سیویک نیز همانند سایر محصولات این برند با‌کیفیت است و طراحی زیبا و جاداری دارد. همچنین تجهیزاتی نظیر کروزکنترل، سانروف، دوربین دید عقب و سیستم تهویه اتوماتیک نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو