فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

تداوم افزایش قیمت وارداتی ها در بازار

عصر خودرو- تداوم توقف ثبت سفارش واردات خودرو و نامشخص بودن زمان باز شدن سایت ثبت سفارش موجب شد تا خودروهای وارداتی هفته های گذشته را با افزایش قیمت و کمبود در بازار سپری کنند.

تداوم افزایش قیمت وارداتی ها در بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، چالشی که استارت آن از تیرماه سال جاری و با بسته شدن سایت ثبت سفارش زده شد و در این مدت وارداتی به دفعات طعم افزایش قیمت را چشیدند و با توجه به تداوم این روند می توان گفت تکرار افزایش قیمت در روزهای آتی دور از ذهن نخواهد بود. به گفته فعالان بازار، خودروهای وارداتی ها در حال حاضر با حباب قیمتی در بازار مواجه هستند و آنچه مسلم است تا زمان تعیین تکلیف ثبت سفارش حباب قیمتی به وجود آمده در بازار این خودروها از بین نخواهد رفت. از سوی دیگر در حال حاضر بازار وارداتی ها با کمبود عرضه نیز مواجه است که این امر کمیاب و حتی نایاب شدن برخی از خودروها در بازار را به همراه داشته است ؛ در این خصوص فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت تداوم روند توقف ثبت سفارش شاهد کاهش بیش از پیش عرضه خودرو در بازار خواهیم بود، که این امر را می توان به انباشت خودروهای وارداتی در انبار واردکنندگان تعبیر کرد. بلاتکلیفی زمان باز شدن سایت ثبت سفارش در حالی است که از زمان بسته شدن سایت ثبت سفارش (تیرماه سال جاری) تاکنون اخبار مختلفی در خصوص زمان باز شدن این سایت از سوی متولیان این بخش اعلام شده، اما با گذشت نزدیک به پنج ماه همچنان خبری از باز شدن سایت ثبت سفارش نیست.

    خودروهای واردتی در بازار
    براساس ارزیابی بازار خودروهای وارداتی می توان گفت خودروهای وارداتی در هفته های اخیر افزایش چند میلیونی را تجربه کرده اند؛ در این خصوص می توان به کیا سراتو اشاره کرد که در هفته های اخیر افزایش قیمتی نزدیک به 7 میلیون تومان داشته و در حال حاضر با قیمت 156 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
    هیوندایی سوناتا هیبرید نیز در این مدت از افزایش قیمت بی نصیب نبوده و به گفته فعالان بازار این خودرو در حال حاضر با افزایش 6 میلیونی 184 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود، خودروهای هیبرید را می توان از جمله خودروهای پرطرفدار در بازار دانست. از سوی دیگر ارزیابی های صورت گرفته بیانگر آن است که هیوندای توسان نیز در هفته گذشته افزایش چهار میلیونی قیمت را تجربه کرده بطوریکه در حال حاضر این خودرو با قیمت حدود 202 میلیون تومان در بازار معامله می شود. در میان دیگر خودروهای وارداتی  کیا اپتیما نیز افزایش قیمت حدود  یک  میلیون تومانی داشته و در حال حاضر با قیمیت حدود  210 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.  النترا  نیز در هفته های اخیر با افزایش قیمت حدود 6 میلیون تومانی در بازار مواجه بوده و در حال حاضر برای خرید این خودرو باید  160 میلیون تومان هزینه کرد. هوندا CR-V نیز در حال حاضر در بازار بیش از 235 میلیون تومان خرید و فروش می شود و هوندا آکورد تیپ EX-L))  نیز با قیمتی در حدود 230 میلیون تومان در بازار معامله می شود. به گفته فعالان بازار، لکسوس مدل NX نیز با توجه به افزایش قیمت حدود هفت میلیون تومانی در حال حاضر با قیمتی حدود 380 میلیون تومان خرید و فروش می شود. سانتافه نیز که از خودروهای پرطرفدار وارداتی در کشور محسوب می شود در هفته های اخیر از افزایش قیمت بی نصیب نبوده و در حال حاضر 270 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. کیا اسپورتیج نیز هفته های اخیر را با افزایش قیمت حدود 6 میلیون تومانی سپری کرده و در حال حاضر بیش از 200 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. تویوتا RAW4 نیز  در حال حاضر حدود 261 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود و نیسان جوک (اسکای پک 2017) نیز با قیمتی بیش از 143 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

     

    نویسنده: مژگان نعیمی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو