فونیکسریمکسبهتام

مقام مسئول در وزارت صنعت اعلام کرد؛

بیش از چهار میلیون خودرو در کشور از سوخت سی ان جی استفاده می کنند

عصر خودرو- مدیر کل صنایع خودرو نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق آمار بیش از ۴ میلیون خودرو در کشور از سوخت سی ان جی استفاده می کنند که از این میزان تقریبا حدود یک میلیون خودرو با پایه سوخت گاز طبیعی است.

بیش از چهار میلیون خودرو در کشور از سوخت سی ان جی استفاده می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «امیرحسین قناتی» روز سه شنبه در هفتمین همایش و نمایشگاه دوسالانه خودروهای گازسوز اسیا و‌اقیانوسیه آنگوآ که در برج میلاد برگزار شد، افزود: در دهه گذشته با همکاری وزارت نفت، دانش استفاده از سوخت سی ان جی در شرکت های خودروسازی نهادینه شد و با همکاری مرکز تحقیقات در زمینه ایجاد و طراحی موتورهای پایه گازسوز تولید انبوه این خودروها مدنظر قرار گرفت و آموزش و انتقال دانش انجام شد.
    وی با تاکید براینکه توانمندی تولید خودروهای پایه گازسوز در کشور وجود دارد، گفت: استفاده از سوخت گازسوز در برنامه بلندمدت کشورها قرار گرفته است و با تمرکز با این موضوع می توان در زمینه برنامه ریزی برای استفاده از خودروهای سی .ان. جی مدنظر قرار گیرد.
    قناتی تصریح کرد: با توسعه سرمایه گذاری در حوزه ساخت تجهیزات داخلی همچون ایستگاه های سوختگیری، انواع کیت های( اندازه) تبدیل خودرو، مخازن ذخیره ، موتورهای پایه گازسوز با سهم داخلی سازی بیش از 80 درصد در داخل کشور تولید و از خروج ارز جلوگیری می شود.
    وی تصریح کرد: با تمرکز صنعت خودروسازی کشور و ایجاد خطوط تولیدی خودروهای گازسوز در بنگاه های داخلی، طراحی و تولید موتور پایه گازسوز شرایط غیرقابل رقابتی را در عرصه ملی و بین المللی در زمینه بهره گیری از گاز طبیعی ایجاد کرده است.
    مدیرکل صنایع خودرو متحرکه اظهارداشت: خودروهایی پرمصرفی که در گذشته همواره مورد انتقاد بودند (همچون نیسان) در حال حاضر بیش از 90 درصد با پایه موتور گازسوز تولید می شود.
    وی تصریح کرد: باید فاصله منطقی بین قیمت سوخت گاز طبیعی، گازوئیل و بنزین ایجاد شود تا مشتری ترغیب به استفاده از آن شود و شرکت های خودروساز این آمادگی را دارند که با ظرفیت تولید حداقل یک میلیون خودروی گازسوز سهم خود را ایفا کنند.
    قناتی تاکید کرد: به منظور ارتقای کیفی ناوگان حمل و نقل، افزایش رفاه مردم و کاهش آلایندگی هوا به سمت تولید خودروهای با کیفیت از جمله خودروهای هیبریدی و گازی حرکت کنیم.
    وی اظهارداشت: مجهز کردن خودروهای سنگین و سبک به موتورهای پایه گاز سوز، اصلاح مخزن و جانمایی مخزن در خودرو، تاکید بر حمایت از صنایع تولیدکنندگان داخلی تجهیزات، مخازن، جایگاه ها و گیت های( ورودی و خروجی) مربوطه و استفاده از ابزارهای تعرفه ای در دستور کار ما قراردارد.
    مدیرکل صنایع خودرو متحرکه گفت: در حال حاضر شرکت های خودروساز در بحث تولید پلت فرم هایی که بتوانند براساس موتور پایگاه سوز با پیمایش بیش از 300 کیلومتر و در حدود 400 کیلومتر داشته باشند را مدنظر دارند.

    به گزارش ایرنا،هفتمین همایش و نمایشگاه دوسالانه خودروهای گازسوز اسیا و‌اقیانوسیه آنگوآ از امروز (سه شنبه) تا 11 ابان ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو