فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران :

کلانتری برای افزایش آلودگی هوا به شورا می‌آید

عصر خودرو- رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، گفت: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور سه‌شنبه هفته آینده برای ارائه توضیحاتی در خصوص افزایش آلودگی هوا در صحن علنی شورا حضور پیدا می‌کند.

کلانتری برای افزایش آلودگی هوا به شورا می‌آید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زهرا اعظم‌نوری  درباره افزایش آلایندگی‌های هوای شهر تهران و کاهش آن،‌ اظهار داشت: با شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در خصوص میزان آلایندگی‌ها و علل افزایش آن در هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

    وی بیان داشت: با توجه به افزایش آلودگی هوا در روز سه‌شنبه هفته آینده کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس‌جمهور به شورای شهر می‌آید و درباره افزایش آلودگی هوا و سایر موارد زیست محیطی توضیحاتی را ارائه دهد.

    اعظم‌نوری بیان داشت: باید برای کاهش آلودگی هوای تهران تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله مجلس و دولت نیز با شهرداری تهران همکاری و تعامل لازم را داشته باشند و در روزهایی که آلودگی هوا به اوج خود می‌رسد، تمهیداتی اندیشیده شود که کودکان و سالمندان و همین طور دیگر آحاد جامعه کمترین آسیب را ببینند.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره قرارداد ایران با با ژاپن در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت:‌ قرار شده بر اساس این قرارداد کشور ژاپن امکانات و تجهیزاتی را برای بررسی آلودگی هوای شهر تهران فراهم کند و مطالعات خود را در این خصوص ارائه دهد و منابع آلاینده شهر تهران مشخص شود و با این اقدام در راستای حذف منابع آلاینده در شهر تهران اقدام شود.

    وی به بعضی از منابع آلاینده شهر تهران اشاره کرد و گفت:‌خودرو و سوخت و همین طور موتورسیکلت‌ها از دلایل آلودگی هوای شهر تهران هستند و مادامیکه خودروهای فرسوده و خودروهای سنگین دیزلی در شهر تردد می‌کنند و موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز در شهر حضور دارند، ما شاهد آلودگی هوا هستیم بنابر این منبع آلودگی باید کنترل شود.

    اعظم‌نوری بیان داشت: شهرداری با توجه به شرایطی که دارد احتمالاً در سال جاری نمی‌تواند اقدام خاصی را برای کاهش آلودگی هوا انجام دهد چرا که منابع کافی را ندارد و برای شهرداری آنقدر بدهی و تعهدات به جای گذاشته‌اند که دولت باید در این زمینه به کمک شهرداری تهران بیاید و تسهیلاتی را فراهم کند.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران بیان داشت: وزارتخانه‌های نفت و صنایع و معادن نیز باید تسهیلات لازم را ارائه دهند و مجلس شورای اسلامی نیز باید در این زمینه به شهرداری تهران کمک کند و دو هفته گذشته نیز اعضای شورای شهر تهران با رئیس مجلس جلسه‌ای برگزار کردند و قول‌هایی نیز داده شد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط