فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد مطرح کرد؛

استانداردسازی جایگاه‌های CNG شرایط مطلوبی دارد

عصر خودرو- یک مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد گفت:۳۰ شرکت ازسوی سازمان ملی استاندارد بر جایگاه‌های عرضه CNG و تجهیزات آنها، نظارت دارند.

استانداردسازی جایگاه‌های CNG شرایط مطلوبی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از وزارت نفت، پریچهر قزلباش، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد، با بیان این‌که این سازمان از سال 1392 و بر اساس تکلیف قانونی، نظارت‌های مختلفی بر روی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) داشته است، گفت: 30 شرکت از سوی سازمان ملی استاندارد، بر جایگاه‌های عرضه CNG و تجهیزات آنها نظارت دارند.

    وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با اجباری کردن استانداردهای ملی که درباره جایگاه‌های تک منظوره و چند منظوره سوخت‌گیری است، به حوزه نظارت بر اجرای استانداردهای جایگاه‌های عرضه سوخت CNG وارد شده است.

    قزلباش تصریح کرد: این سازمان تاکنون به موضوع استانداردسازی 2400 جایگاه عرضه CNG ورود کرده‌ که البته این جایگاه‌ها به دلیل آن‌که زیر نظر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است، وضع مطلوبی داشته‌اند.

    مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست عنوان کرد: جایگاه‌های عرضه CNG از 12 برند مختلف از جمله کشورهای آلمان، ایتالیا، کره جنوبی و غیره تجهیز شده‌اند که دارای استانداردهای معتبری هستند، اما وظیفه سازمان، یکسان‌سازی جایگاه‌ها از نظر استاندارد ملی ایران است.

    قزلباش به برخی حوادث تلخ در جایگاه‌های عرضه CNG اشاره کرد و افزود: برخی حوادث و اتفاق‌های اخیر در جایگاه‌های عرضه CNG مربوط به دستکاری مخازن است، البته بر اساس ضوابط قانونی و بین‌المللی در موقع سوخت‌گیری خودروهای CNG سرنشینی نباید داخل خودرو باشد تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود، اما به هرحال استاندارد تجهیزات جایگاه‌ها از نظر ما وضع مطلوبی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط