فونیکسریمکسبهتام

۴ خط متروی تهران به شهرهای اقماری اطراف پایتخت می‌رسد

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌های کل کشور تأکید کرد.

۴ خط متروی تهران به شهرهای اقماری اطراف پایتخت می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محسن هاشمی گفت: 4 خط از 12خط ریلی پیش‌بینی شده در طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهر تهران به‌صورت متروی اکسپرس به شهرهای اقماری تهران می‌رود و 8خط مترو مربوط به داخل شهر تهران می‌شود که 7خط آن هم‌اکنون ساخته شده که البته این خطوط به‌صورت کامل نیست و خطوط یک، 2، 4 و 5 مترو تقریبا کامل شده ولی از لحاظ تجهیزات و تعداد واگن هنوز به حد مناسب خود نرسیده است. رئیس شورای شهر تهران افزود: بخشی از خطوط 6 و 7 متروی شهر تهران هم‌اکنون ساخته شده البته از لحاظ ساختاری کامل نشده است که باید در آینده کامل شود.

    هاشمی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران هرساله بودجه پیشنهادی شهرداری تهران را در کمیسیون برنامه و بودجه این شورا به‌عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی، حمل‌ونقل و عمران، حقوقی و نظارت، معماری و شهرسازی، محیط‌زیست و سلامت به‌عنوان کمیسیون‌های فرعی مورد بررسی قرار داده و مصوب می‌کند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:

    بودجه سال‌جاری شهرداری تهران در سال گذشته تصویب شده که میزان آن 17هزار و 900میلیارد تومان است که به شهرداری تهران ابلاغ شده و درصورتی که پیش‌بینی شود منابع مذکور نقد نمی‌شود احتمالا شهرداری باید یک لایحه جدید برای جابه‌جایی ارقام بودجه ارائه کند. هاشمی ادامه داد:

    براساس گزارش شش‌ماهه آقای نجفی شهردار تهران به شورای شهر، حدود 73درصد بودجه مذکور تأمین شده که بخشی از آن نقدی و بخشی غیرنقدی است که البته میزان هزینه‌ها نیز به همین مقدار بوده که تلاش می‌شود در 6 ‌ماه دوم سال درآمدهای پیش‌بینی شده تحقق پیدا کند. محسن هاشمی اظهار کرد: نظر شورای شهر بر این مبناست که شهرداری بتواند از درآمدهای پایدار برخوردار شود و براساس گزارش‌های قبلی عنوان می‌شد بین 30 تا 40درصد درآمد شهرداری تهران از راه درآمدهای پایدار کسب شده است.

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در نشستی که اعضای شورای شهر تهران با مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار کردند، گزارش داده شد که حدود 21درصد از درآمدهای شهرداری پایدار بوده بنابراین یکی از اهدافی که شورای شهر مدنظر قرار می‌دهد این است که درآمد شهرداری‌ها در کل کشور پایدار شود و در این رابطه از مجلس درخواست حمایت داریم.

    هاشمی درخصوص مسائل متروی شهر تهران افزود: طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهر تهران در سال86 با کمک مشاوران مجرب داخلی و خارجی به سرانجام رسیده و به شورای اسلامی شهر تهران برای تصویب ارسال و طرح جامع در شورا مصوب شد. وی افزود: در طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهر تهران 12خط ریلی برای پایتخت درنظر گرفته شده بود که عبارت بود از 6خط تراموا و یک خط مونوریل که مجموعا نزدیک به 430کیلومتر خط مترو را با بیش از 250ایستگاه شامل می‌شود و بر این اساس امکان 10میلیون سفر پیش‌بینی شده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو