فونیکسریمکسبهتام

۸۳ استانداردی که باید رعایت شوند؛

سازمان ملی استاندارد برای خودروسازان ضرب‌الاجل تعیین کرد

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودرو سازان تا دی ماه سال آینده فرصت دارند که نسبت به استاندارد سازی تولیدات خود اقدام کنند در غیر این صورت جلوی فعالیت آنها گرفته می شود.

سازمان ملی استاندارد برای خودروسازان ضرب‌الاجل تعیین کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، نیره پیروز بخت پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش تعداد استانداردهای تولید خودروهای داخلی و واردات خودروها خبر داد.

    وی افزود: ما به خودرو سازان وقت داده ایم که استانداردها را رعایت کنند و واردات خودروها نیز بر اساس استانداردها باشند.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: از ابتدای سال 97 باید به یک صورت و به یک تعداد تا تاریخ دی ماه سال آینده این استانداردسازی و افزایش استانداردها اقدام کنند و اگر تا این تاریخ نتوانند 83 استاندارد ما را کسب کنند، جلوی تولید آنها گرفته می شود.

    پیروز بخت گفت: در حوزه گردشگری نیز استاندارد حلال گردشگری تدوین شده است و حتی در حوزه صنایع دستی نیز این استانداردها تدوین شده است.

    وی افزود: در حوزه گردشگری نیز در سال های اخیر در حوزه صنایع دستی نیز بحث حلال بسیار جدی و مهم بوده و پیگیری و اجرا شده است و استانداردهای آن نیز با فتوای آیت الله هاشمی شاهرودی تدوین و تصویب شده است.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: شهربازی ها نیز مشمول استاندارد احباری هستند و متاسفانه شاهد بودیم که برخی از آنها بدون مجوز فعالیت داشته اند و حتی حوادثی رخ داده است.

    پیروز بخت گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده امروز استاندارهای لازم در زمینه شهربازی ها اجرا می شود.

    وی افزود: در شش ماه اول سال جاری نیز سه هزار و 200 مورد بازرسی از آسانسورها انجام شده است ولی متاسفانه در بحث منازل مسکونی به دلایل خاص و زیادی ما نمی توانیم ورود پیدا کنیم.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: خوشبختانه بازرسی های زیادی در رابطه با مجتمع های تجاری، واحدهای مسکونی و ...انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط