فونیکسریمکسبهتام

رویکرد هوشمندانه ایران خودرو در حوزه صادرات

عصر خودرو- ایران خودرویی ها با درس گرفتن از اتفاقات گذشته، رویکرد "تولید بدون سرمایه گذاری" و ارایه خدمات فنی –مهندسی در بازارهای خارجی را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در حوزه صادرات برگزیده اند.

رویکرد هوشمندانه ایران خودرو در حوزه صادرات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازتیتر 20  ،  ایران خودرو در شرایطی پس از توافق هسته ای و برجام، فصلی جدید را در روابط و مشارکت های خارجی آغاز کرده که اقدامات و برنامه های این شرکت نشان می دهد آبی های جاده مخصوص به دنبال کاهش ریسک سرمایه گذاری در خارج از کشور هستند.

    در واقع یکی از مواردی که در فصل جدید مشارکت های خارجی ایران خودرو به چشم می آید، کسب سهمی از بازار خودرو و قطعه به خصوص قطعات ریخته گری در این بازارها است.
    نکته دیگر اینجاست که ایران خودرو می خواهد ارائه خدمات فنی و مهندسی را جایگزین سرمایه گذاری مستقیم (در قالب آورده نقدی) کند تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.
    در گذشته، این شرکت سرمایه گذاری هایی را در برخی از کشورهای خارجی در قالب احداث سایت های تولیدی انجام داد که چندان سودده نبوده و حتی با ضرر و زیان نیز همراه شد.
    حالا آبی های جاده مخصوص با درس گرفتن از اتفاقات گذشته، رویکرد "تولید بدون سرمایه گذاری" و  ارایه خدمات فنی –مهندسی در بازارهای خارجی را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در حوزه صادرات برگزیده اند.
    حتی هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو نیز به تازگی اعلام کرده که "طی پژوهش های صورت گرفته در بازارهای مختلف صادراتی، نقاط ضعف و قوت هر یک از آنها شناسایی و براساس نگرش جدید در توسعه بازارها،صادرات به برخی کشورها در اولویت قرار گرفته است."
    با توجه به این اظهارات و همچنین برنامه های لحاظ شده از سوی ایران خودرو، مشخص می شود این شرکت کاملا در مسیر کاهش ریسک سرمایه گذاری خارجی قرار گرفته و در عین حال که نمی خواهد اشتباهات گذشته را در حوزه صادرات و سرمایه گذاری خارجی تکرار کند، به دنبال نفوذ به بازارهای دنیا از طریق ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز هست.
    این رویکرد می تواند اولا از خروج سرمایه ایران خودرو جلوگیری و از آن سو آورده مالی و ارزی نیز برای این شرکت به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط