فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر

مترو به ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرداری به ارث رسیده اما به همین میزان اعتبار نیاز داریم تا پروژه‌های نیمه تمام خود را تکمیل کنیم.

مترو به ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد علیخانی در پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارش مربوط به چشم‌اندازها، رویکردها و برنامه کلان کمیسیون عمران شورا پرداخت.

    وی ادامه داد: باید نسبت به افزایش درآمدهای پایدار، خلاقیت بیشتری داشته باشیم و توجه به جای پارک در تهران، سهم شهرداری در مصرف بنزین برای کاهش آلودگی هوا و مدیریت سهم شهرداری از جرایم رانندگی و غیره می‌توان کارهای خوبی انجام داد.

    وی تأکید کرد: به جای فروش غیرقانونی تراکم، تهران را می‌توان به روش‌های بهتری مدیریت کرد.

    علیخانی تصریح کرد: 30 هزار میلیارد تومان به شهرداری به ارث رسیده اما به همین میزان یعنی 30 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام لازم داریم.

    وی گفت: 22 هزار میلیارد تومان خطوط مترو احتیاج به بودجه دارد که 12 هزار میلیارد تومان آن در بحث تجهیزات ثابت و متحرک است.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: قیمت هر واگن 900 هزار یورو و قیمت هر لکوموتیو 1 میلیون و 200 هزار یورو است.

    وی گفت: 8 هزار میلیارد تومان برای سایر پروژه‌های حمل و نقل نیاز داریم.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: از طریق بسیاری از روش‌ها مانند ایجاد عوارض شناور و مشخص کردن سهم شهرداری در جرایم رانندگی که تاکنون ریالی دریافت نشده، می‌توانیم به شهرداری کمک کنیم.

    وی گفت: 24 میلیارد تومان می‌توانست درآمد حاصل از پارک‌های حاشیه‌ای شهر داشته باشیم.

    علیخانی ادامه داد: بحث پیگیری و اخذ عوارض از مصرف بنزین نیز راه دیگری برای کمک به شهرداری است که باید شهرداری سهمی داشته باشد چرا که در این صورت می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد، این در حالی است که روزانه 15 میلیون لیتر بنزین در شهر مصرف می‌شود.

    علیخانی ادامه داد: پیگیری مصوبه گسترش حمل و نقل عمومی که وزارت نفت باید سهم خود را پرداخت کند و تاکنون اتفاقی نیفتاده، باید اجرایی شود و این در شرایطی که دولت و شورا با همه هماهنگ هستند و مردم انتظار دارند، باید محقق شود.

    وی افزود: باید ساختمان‌های جدید را موظف به استفاده از انرژی خورشیدی و برای مردم طرح تشویقی قرار دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط