فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین:

میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی در قزوین حدود ۲۷ سال است

عصر خودرو- مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی مینی بوس در قزوین حدود ۲۷ سال است.

میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی در قزوین حدود ۲۷ سال است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، افشین پیرنون  اظهار کرد: مالکان مینی بوس ها به لحاظ اقتصادی شرایط ضعیفی دارند و بهره برداران آن از اقشار ضعیف جامعه هستند که برای کمک به نوسازی این بخش، علی رغم تسهیلات در نظر گرفته شده مورد استقبال واقع نشده است.

    مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین با بیان اینکه میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی مینی بوس در استان قزوین حدود 26.8 سال است اظهار داشت : پایین بودن کرایه جابجایی مسافر به ویژه مینی ‌بوس ها که معمولا مسافرین حومه ی شهرها و روستاها را جابجایی می کنند، موجب شده که صرفه اقتصادی برای سرمایه ‌گذاران به شدت کاهش یابد و به همین علت علی رغم آنکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با معرفی شرکت های فعال و محصولات قابل واگذاری جهت نوسازی ناوگان تا 70 درصد قیمت خودرو را به صورت تسهیلات با نرخ 6 درصد در اختیار مالکان مینی بوس ها با هدف نوسازی این ناوگان قرار داده  مورد استقبال واقع نشده است.

    وی تصریح کرد : متوسط عمرناوگان مینی بوس در قزوین 26.8 سال است و متوسط کشوری آن تقریبا 23 سال است، بطوریکه سن ناوگان استان 3.8 سال از متوسط کشوری بیشتر است. همچنین فرسودگی ناوگان‌ یکی از عوامل تصادفات جاده ای به شمار می رود و تاثیر مستقیمی برمصرف سوخت و وضعیت هوا و افزایش میزان آلایندگی ها دارد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود : از آنجا که رانندگان وسایل نقلیه عمومی بیشتر در معرض حوادث رانندگی قرار دارند، هرگونه فعالیت رانندگان خصوصا رانندگان مینی بوس ها در بخش حمل و نقل عمومی مسافربری باید براساس قوانین و مقررات حمل و نقل عمومی جاده ای و با به همراه داشتن کارت هوشمند معتبر رانندگی و ناوگان که با استفاده از فناوریهای جدید و تکنولوژی IT توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر می شود، با اخذ صورت وضعیت مسافری از طریق شرکت های حمل و نقل این بخش اقدام به جابجایی مسافر کنند.

    پیرنون با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان مینی بوس در استان خاطر نشان کرد : استان قزوین در محورهای مختلف دارای اهمیت ویژه ای است بطوریکه با وجود شهرک ها و مراکز صنعتی و کارخانجات متعدد بعنوان یک قطب صنعتی در کشور محسوب می گردد، لذا توجه ویژه مدیران این مراکز را براهمیت ارتقاء ایمنی و جابجایی قانونمند در بخش حمل و نقل مسافربری و رفتار راننده را ضروری دانست و از مالکان مینی بوس های فرسوده خواست با کسب اطلاع از تسهیلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی وسایل نقیله خود اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو