فونیکسریمکسبهتام

مذاکره برای جذب سرمایه‌گذاری‌کره‌جنوبی درحمل‌ونقل عمومی

عصر خودرو- «استفاده از اعتبار ۸ میـلـیــارد دلاری کره‌جنوبی برای تضمین پروژه‌های ایران، سیاست انقباضی برای هزینه‌های شهرداری، دریافت عادلانه عوارض و استفاده از ظرفیـت‌های کره‌جنــوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل عمومی؛ ۴ نکته‌ای بود که شهردار تهران پیش از ترک سئول با حضور در نشست خبری با حضور رسانه‌های کره‌جنوبی بیان کرد.

مذاکره برای جذب سرمایه‌گذاری‌کره‌جنوبی درحمل‌ونقل عمومی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شهرنوشت، محمدعلی نجفی در این نشست با بیان اینکه در مدیریت جدید به مسئله شفافیت توجه ویژه‌ای داریم، گفت: تلاش خواهیم کرد که مردم را بیشتر در فعالیت‌های شهری مداخله دهیم. وی افزود: سعی خواهیم کرد عوارض دریافتی از مردم شکل عادلانه‌تری پیدا کند و کسانی که درآمدهای بیشتری دارند، عوارض بیشتری را نیز به شهرداری پرداخت کنند. شهردار تهران در پاسخ به سؤالی درباره تضمین‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در ایران به اعتبار 8میلیارد دلاری «اگزیم‌بانک» کره اشاره کرد و گفت: ما در تضمین‌ها به 2 شکل عمل می‌کنیم؛ یک شیوه آن «تضـمـین دولت در قـبـال سرمایه‌گذاری‌هایی است که در ایران انجام می‌شود و دوم تضمینی است که خود شهرداری تهران برای بازگشت سرمایه به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند.»

    وی تأکید کرد: مدیریت جهانی به سمتی حرکت می‌کند که شهرها به تدریج جانشین کشورها شوند، البته این فرآیندی نیست که به سرعت انجام شود. نجفی در پاسخ به سؤالی درباره آینده توافق هسته‌ای میان ایران و1+ 5 و تهدید‌های ترامپ در این زمینه تأکید کرد: از زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور شده حرف‌های زیادی زده که به آنها عمل نکرده است؛ اگر آمریکا از برجام خارج شود، ما به منافع خود نگاه می‌کنیم.

    نجفی گفت: در این دیدار حدود 10 شرکت کره ای حضور داشتند و ما پروژه هایی برای شهر تهران پیشنهاد کردیم؛ علاوه بر این در زمینه‌های ساخت و ساز، خودروسازی، برقی کردن خودروها، مبارزه با آلودگی هوا، تبدیل پسماند و زباله به انرژی و ... به شرکت‌های مختلفی اعلام آمادگی کردند.

    وی در پاسخ به سوالی درباره تضمین‌های موجود برای سرمایه گذاری در ایران، عنوان کرد: ما در تضمین‌ها به دو شکل عمل می‌کنیم، یک شیوه آن «تضمین دولت در قبال سرمایه گذاری هایی است که در ایران انجام می‌شود و دوم تضمینی است که خود شهرداری تهران برای بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران ارایه می کند.

    شهردار تهران در پاسخ به سؤال دیگری درباره چشم‌انداز رشد صنعت توریسم در پایتخت ایران گفت که تهران شهر بسیار جذابی برای توریست‌ها به شمار می‌رود. وی سپس با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان گردشگری کره‌جنوبی، نسبت به تسهیل رفت‌وآمد گردشگران میان تهران و سئول در آینده ابراز امیدواری کرد.

        سهم 21درصدی تهران از کل تولید ناخالص داخلی ایران

    نجفی در مراسم افتتاحیه سومین نشست شهرداران قهرمان برای رشد فراگیر، پتانسیل‌های شهرداری تهران برای تحقق این امر را تشریح کرد. به گزارش شهرنوشت، محمدعلی نجفی، شهردار تهران عصر پنجشنبه طی سخنانی در «سومین نشست شهرداران قهرمان برای رشد فراگیر» ، ضمن تقدیر از ابتکار عمل سازمان OECD و دیگر سازمان‌های همکار در برگزاری این نشست به تبیین استراتژی‌های شهری برای تحقق رشد فراگیر در تهران پرداخت. شهردار تهران با بیان اینکه «اقتصاد ایران در حال رشد است، اما این اقتصاد فراگیر نیست»، تصریح کرد:

    بیشتر از نیمی از این رشد در بخش نفت بوده و آثار آن در ایجاد اشتغال و بهبود نابرابری مطلوب نبوده است. از این‌رو ما به رشد فراگیرتری در ایران نیاز داریم و دولت باید از طریق هموارسازی زمین بازی برای کسب و کارهای موجود و جدید و نیز بهبود فضای کسب‌وکار و کارایی‌بخشی به بازار کار، بخش غیرنفتی را تقویت کند. وی با اشاره به نقش مهم تهران در رسیدن ایران به رشد فراگیر ابراز داشت: تهران در سال2016 تولید ناخالص داخلی بالغ بر 101میلیارد دلار مـعـــادل 21درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایران را خلق کرده است.

    نجفی در ادامه پتانسیل‌های شهرداری تهران برای تحقق رشد فراگیر را برشمرد و ابراز کرد: زیرساخت گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام مدیریت شهری وجود دارد که هوشمندسازی‌ شهر تهران و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری‌های جدید و به‌ویژه ICT را از طریق تولید و فروش Big Data موجود و قابل تولید در شهرداری تهران، فراهم کرده است. وی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری در پایتخت، تصریح کرد: جاذبه‌ها و پتانسیل‌های پرشمار گردشگری در شهر تهران، امکان توسعه صنعت توریسم به‌عنوان یک صنعت اشتغال‌آفرین و ارزآور را ایجاد کرده است و به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های شهری به‌منظور تحقق رشد فراگیر به شمار می‌رود.

        تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌های شهری

    شهردار تهران ظهر پنجشنبه نیز با تعدادی از مقامات و روسای شرکت‌های بزرگ کره‌جنوبی و فعالان اقتصادی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدار محمدعلی نجفی با اشاره به روابط خوب تاریخی و اقتصادی میان 2کشور تصریح کرد: خوشحالم که بعد از برجام می‌توانیم روابط خود را بیشتر گسترش دهیم و همکاری‌های خوبی میان فعالان اقتصادی 2کشور داشته باشیم. شهردار تهران با اشاره به خط اعتباری گشوده شده از سوی کره‌جنوبی یادآور شد:

    با قراردادی که برای فاینانس بسته شده است، می‌توانیم روابط خود را به‌صورت جدی‌تری دنبال کنیم. وی در ادامه با اشاره به استفاده از دانش و سرمایه شرکت‌های کره‌ای در توسعه طرح‌های آتی خطوط مترو در شهر تهران، تأکید کرد: درنظر داریم تعداد مسافران متروی تهران را از 2.5میلیون نفر فعلی به 5 میلیون مسافر در روز افزایش دهیم. نجفی در ادامه این دیدار که مدیران شرکت‌های هیوندایی و دوو نیز در آن حضور داشتند، برنامه‌های شهرداری تهران به‌منظور برقی‌کردن موتورسیکلت و خودروها در تهران را تشریح کرد.‌در جریان سفر هیأت ایرانی به کره‌جنوبی زهرا صدر اعظم نوری، با رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر سئول هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

        نقش شهرها در مقابله با تغییرات اقلیمی

    شهردار تهران همچنین در مراسم افتتاحیه اجلاس تغییرات اقلیمی2017 در سئول هم حضور یافت.‌مراسم افتتاحیه اجلاس شهرداران پیرامون تغییرات اقلیمی2017 صبح جمعه با حضور شهردار تهران و شهرداران و مقامات کشورهای عضو گروه رهبری آب و هوای کلانشهرها (C40) در محل هتل کنراد سئول برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این اجلاس «آنا هیدالگو» شهردار پاریس طی سخنانی با اشاره به توافقنامه پاریس به بیان نقش شهرها و رهبران حکومت‌های محلی در ایجاد پدیده تغییرات اقلیمی و راهکارهای مقابله با آن پرداخت.

        تهرانگردی نجفی در سئول

    شهردار تهران صبح دیروز در ادامه دیدارها و بازدیدهای خود در شهر سئول با حضور در خیابان تهران واقع منطقه «گانگنام» در قلب تجاری سئول، از این خیابان بازدید کرد. شهر سئول در سال1351 و در پی سفر غلامرضا نیک‌پی، شهردار وقت تهران به کره‌جنوبی به‌عنوان خواهرخوانده تهران برگزیده شد. محمدعلی نجفی همچنین با حضور در نمایشگاه گردشگری کره‌جنوبی، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و با آخرین اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور جذب گردشگران خارجی به شهرهای توریستی این کشور آشنا شد. شهردار تهران در ادامه با حضور در نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری کره‌جنوبی با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف این کشور در حوزه جذب گردشگر آشنا شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو