فونیکسریمکسبهتام

جولان در پیاده‌رو

عصر خودرو- رانندگی در خیابان‌های تهران صبر ایوب می‌طلبد.

جولان در پیاده‌رو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، حضور توأمان این میزان اتومبیل در پایتخت آنقدر مشکل ایجاد کرده و شرایط را چنان بغرنج کرده که بعید به نظر می‌رسد بتوان با راه‌حل‌های مقطعی این مسئله بنیادین را حل کرد. در این میان، مسئله حضور عزیزان موتورسوار در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و البته پیاده‌روهای شهر به‌شدت به مشکلات موجود دامن زده است. شهری که به لحاظ ترافیک به بن‌بست رسیده است در قبال این موتورها چه باید کند؟ شیوه حضور موتورسوارها در شهر چنان بی‌ضابطه است که می‌شود گفت کل تردد در پایتخت را یک‌تنه تحت‌الشعاع خود قرار داده است. برخی از این دوستان ظاهرا تصور عجیب و غریبی از موتور دارند.

    گویی موتور جزو وسایل نقلیه نیست و مثلا الزامی برای ایستادن در پشت چراغ قرمز ندارد و اگر خیابان شلوغ بود هیچ ایرادی ندارد که موتور سر از پیاده‌رو دربیاورد. برخی از این موتورسوارها، شهروندانی هستند که با همین وسیله نقلیه ارتزاق می‌کنند. تعدادی مسافر جابه‌جا می‌کنند و به‌خصوص در مناطق شلوغی چون بازار تعداد این موتورسوارهای مسافرکش زیاد است. آنها را می‌شود در گوشه و کنار میادین اصلی شهر هم مشاهده کرد. قطعا هیچ فردی دوست ندارد در سرما و گرما در این خیابان‌های شلوغ با موتور، مسافر به این سو و آن سوی شهر ببرد. غم نان بسیاری را ناچار کرده جای تاکسی با موتورشان مسافرکشی کنند. عده‌ای هم که پیک هستند و معمولا چند محموله را به صورت همزمان حمل می‌کنند تا به مقصد برسانند. در کل حضور این میزان موتورسوار در شهر، بیشتر دلایل اقتصادی دارد و سقف معیشت برای عده‌ای آنقدر کوتاه شده که برای یک لقمه نان، صبح تا شب در این شهر خسته، جان می‌فرسایند.

    به گمانم با پذیرش این موضوع که عده‌ای با موتورسیکلت ارتزاق می‌کنند و ظاهرا چاره‌ای هم جز این کار ندارند، می‌شود در رعایت قوانین جدی‌تر عمل کرد. خیلی وقت‌ها در پیاده‌روی خیابان ولیعصر، امکان راه‌رفتن از مردم سلب می‌شود، آنقدر که موتوری‌ها در آن جولان می‌دهند. در خیلی از تصادفات روزمره پای موتورسوارها در میان است و متأسفانه بسیاری از قربانیان تصادف هم همین افراد هستند که با وسیله‌ای پرریسک بدون کلاه ایمنی حرکت می‌کنند. برای این حضور بی‌نظم و بی‌قاعده که آشفتگی در شهر را گسترش می‌دهد و حس ناامنی برای هر شهروندی ایجاد می‌کند و در درجه اول جان خود راکبان این وسیله نقلیه را به خطر می‌اندازد، باید به اجرای پرتحکم‌تر و جدی‌تر قانون اندیشید و البته عمل کرد.

    آن هم نه به صورت موسمی و مقطعی. در غیر این صورت وضع از همین که هست نیز بدتر خواهد شد؛ چنان که تا امروز این گونه بوده و وضعیت تردد موتوری‌ها در تهران امروز نسبت به مثلا 20 سال پیش به مراتب اسف‌انگیز شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو