فونیکسریمکسبهتام

فرمول اینتل برای امنیت خودروهای خودران

عصر خودرو- مسئولان شرکت "موبایل‌آی"(Mobileye) که تحت نظارت اینتل فعالیت می‌کند، یک فرمول ریاضی برای تعیین قوانین و امنیت در خودروهای خودران عرضه کرده است.

فرمول اینتل برای امنیت خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا  ، در حال حاضر شرکت‌های متعددی در جهان بر روی پروژه خودروهای خودران کار می‌کنند. شرکت‌هایی نظیر "آلفابت"(Aphabet)، "اوبر"، "جنرال موتورز"، "تسلا" و "فورد" در حال تلاش برای عرضه ایمن‌ترین و خودکارترین خودروهای خودران هستند و هر کدام با فناوری‌ها و استانداردهای خود تلاش می‌کنند از رقبا پیشی بگیرند.

    زمانی که خودروهای خودران در سراسر جهان راهی جاده‌ها و خیابان‌ها شوند، سوالاتی در رابطه با مسئولیت راننده و سرنشینان در زمان وقوع تصادف به وجود می‌آید که باید برای آنها فکر شود.

    "امنون ششوا"(Amnon Shashua) مدیر شرکت موبایل‌آی که به تازگی به مالکیت اینتل درآمده است، یک فرمول ریاضی برای اثبات امنیت خودروهای خودران عرضه کرده است که نام آن را "ایمنی مسئولانه" گذاشته است.

    در بخشی از این فرمول آمده است : یک خودروی خودران باید دو نکته را در زمینه فاصله ایمن در نظر بگیرد:

    1- وضعیت امن، که در آن هیچ خطری خودرو را تهدید نمی‌کند و حتی اگر خودروهای دیگر حرکات پیش‌بینی‌نشده انجام دهند خطر تصادف وجود ندارد.

    2- راهبرد اورژانسی پیش‌فرض، در این وضعیت مجموعه رفتارهایی که باید در حداکثر تهاجم ممکن به خودرو انجام شوند تعریف می‌شود تا خودرو هرچه سریع‌تر به وضعیت امن برگردد.

    در این فرمول مجموعه دستوراتی برای حفظ خودرو در وضعیت امن تعریف شده است و قوانینی سخت‌گیرانه برای هدایت خودروی خودران تعریف می‌شود تا هیچ رفتار خطرسازی از آن سر نزند که منجر به تصادف شود.

    با توجه به این فرمول یک خودروی خودران هیچ‌گاه به عنوان مقصر در تصادفات شناخته نخواهد شد و برای پیش‌بینی نشده‌ترین حالات نیز یک راهکار تعریف شده است تا کمترین آسیب به افراد پیاده و خودروهای دیگر برسد و بعلاوه هیچ گونه قصور در رانندگی این خودروها دیده نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو