فونیکسریمکسبهتام

مصوبه درآمدی دولت از خودرو محقق نشد

عصر خودرو- دولت از محل مالیات واردات و نقل و انتقال خودرو درآمد ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی را برای پنج‌ ماهه نخست امسال پیش‌بینی کرده بود که از این میزان تنها ۸۵۰ میلیارد تومان محقق شده است.

مصوبه درآمدی دولت از خودرو محقق نشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با توجه به اطلاعات بانک مرکزی دولت از محل مالیات واردات، نقل‌وانتقال و شماره‌گذاری خودرو برای پنج‌ ماهه نخست سال جاری درآمد 2 هزار و 150 میلیارد تومانی را پیش بینی کرده که تنها 850 میلیارد تومان آن محقق شده است.
    البته با درآمد 510 میلیارد تومانی مالیات شماره‌گذاری، حدود 40 میلیارد تومان بیشتر از پیش بینی‌ها درآمد به ثبت رسیده است. از محل درآمد مالیات واردات خودرو با وجود درآمد مصوب 1 هزار و 370 میلیارد تومانی، درآمد عملکردی از این محل 110 میلیارد تومان بوده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان درآمد دولت از این محل در حدود 210 میلیارد تومان بوده است.

    درآمد مالیاتی از محل نقل‌وانتقال خودرو
    دولت در حالی از محل مالیات نقل‌وانتقال خودرو درآمد 310 میلیارد تومانی را برای پنج‌ ماهه نخست سال جاری پیش‌بینی کرده که میزان درآمد در این مدت 230 میلیارد تومان بوده است.
    در مدت مشابه سال گذشته درآمد دولت از این محل با میزان درآمد سال جاری یکسان بوده است.
    درآمد از محل مالیات بر شماره‌گذاری خودرو
    همچنین دولت در حالی از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو برای پنج‌ ماهه نخست سال جاری درآمد 470 میلیارد تومانی را مصوب کرده که در این مدت درآمد 510 میلیارد تومانی به حساب دولت واریز شده است. از سوی دیگر دولت مصوب کرده طی سال جاری از این محل درآمد 1 هزار و 110 میلیارد تومانی داشته باشد.
    بررسی‌ها نشان از آن دارد که دولت در چهار ماهه ابتدایی سال 700 میلیارد تومان درآمد داشته که با توجه به درآمد پنج‌ ماهه، در مرداد ماه دولت از محل درآمد مالیات بر واردات، نقل‌وانتقال و شماره‌گذاری خودرو 150 میلیارد تومان درآمد داشته که از این میزان سهم مالیات بر واردات خودرو 20 میلیارد تومان، نقل‌وانتقال خودرو 60 میلیارد تومان و شماره‌گذاری خودرو 70 میلیارد تومان بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو