فونیکسریمکسبهتام

برای محافظت از کودکان در برابر گرما؛

هیوندای پیش نمایش سیستم هشدار وجود سرنشین در صندلی عقب را معرفی کرد

عصر خودرو- هیوندای اخیرا, سیستم جدید هشدار وجود سرنشینان در صندلی عقب را برای مدل های پیش روی خود معرفی کرده است, به کمک استفاده از سنسورهای حرکتی و تکنولوژی های متصل به آن، از فراموشی حضور کودک در خودرو گرم جلوگیری می کند.

هیوندای پیش نمایش سیستم هشدار وجود سرنشین در صندلی عقب را معرفی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی شرکت آسان موتور، این سیستم که هیوندایی برای اولین بار بر روی مدل های 2019 خودش پیاده خواهد کرد, صندلی عقب را به وسیله امواج آلتراسونیک اسکن کرده و  چنانچه راننده خودرو را ترک کرده باشد هر حرکت یا جابجایی را داخل خودرو احساس کند, بوق خودرو به صدا در آمده, فلاشرهای خودرو روشن شده و به وسیله تکنولوژی Blue Link هیوندای یک پیامک به تلفن هوشمند راننده ارسال می شود. همچنین یک پیغام در پشت آمپر خودرو پیش از پیاده شدن راننده که معرف چک کردن صندلی عقب خودرو است, نمایش داده می شود.

    مایک سانگ, مدیر اجرایی آفریقا و خاورمیانه هیوندای گفت: کودکان به راحتی در خودرو خوابشان میبرد و همین امر باعث فراموشی والدین از حضور کودک در خودرو و ایجاد فجایع بزرگی است. استفاده از تکنولوژی های به روز در خودروهای هیوندای باعث بهتر و ایمن تر شدن آن ها می شود. سیستم تشخیص سرنشین در صندلی عقب یک ایده فوق العاده و ساده و در عین حال موثر در نجات جان کودکان است.
    انداره گیری ها حاکی از آن است, حتی زمانی که دمای محیط, زیر 20 درجه سانتیگراد هم باشد, دمای داخل خودرو پارک شده زیر نور مستقیم خورشید می تواند به راحتی و به سرعت به 50 درجه سلسیوس تبدیل شود.
    کارشناسان می گویند: تنها چند دقیقه یک کودک می تواند این دما را با توجه به سیستم داخلی بدنش تحمل کند و در واقع دمای ساختار بدنی کودکان به گونه ای است که 3 تا 5 بار سریع تر از بدن یک فرد بزرگسال افزایش پیدا کند.
    علاوه بر اینکه فراموشی کودک داخل خودرو ممکن است اتفاق بیفتد, تراژدی که از این موضوع پیش می آید, زمانی است که بچه ها به صورت ناخودآگاه در خودرو را از داخل بر روی خود قفل می کنند.
    سیستم هشدار سرنشین صندلی عقب اولین بار توسط هیوندای در آمریکا معرفی شد. در سال 2017, 38 کودک در اثر دمای شدید داخل یک خودرو گرم، فوت شدند.
    تعداد 800 نفر نیز از سال 1994 تا به امروز گزارش شده است, که در 55 درصد این موارد والدین فراموش کرده بودند کودکانشان داخل خودرو قرار دارد.
    مدیر کل تولید محصولات هیوندای به این نکته اشاره دارد که سیستم تشخیص وجود سرنشین در صندلی عقب نمونه دیگری از اقدامات برتر هیوندای است، این سیستم برای جلوگیری از به وقوع پیوستن تراژدی مرگ کودکان در خودرو گرم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو