فونیکسریمکسبهتام

مرسدس‌بنز پیشتاز رقابت خودروسازان لوکس در جهان

عصر خودرو- با انتشار تازه‌ترین آمار فروش معلوم شد مرسدس به لطف فروش خوب نسل جدید کلاس E و شاسی‌بلندهایش همچنان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان است.

مرسدس‌بنز پیشتاز رقابت خودروسازان لوکس در جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، این شرکت در 9 ماه اول سال 2017 یک میلیون و 720 هزار دستگاه خودرو فروخت که دوازده درصد بیشتر از پارسال است. در این مدت فروش ب‌ام‌و تنها 3.9 درصد بیشتر شده و به یک میلیون 540 هزار دستگاه رسید و فروش آئودی هم با دو درصد کاهش، یک میلیون 380 هزار دستگاه بود. مرسدس بعد از بیش از یک دهه پارسال مقام اول خودروسازان لوکس را از ب‌ام‌و گرفت. ب‌ام‌و می‌گوید بیش از تعداد فروش به افزایش سود تمرکز کرده است تا بتواند برای پروژه خودروهای الکتریکی و خودران سرمایه جمع کند. این شرکت علت کاهش فروش مدل‌هایش در ماه گذشته را انتظار خریداران برای مدل جدید اکس3 عنوان کرده و امیدوار است با شاسی بلند جدید اکس7 و کوپه اکس8 بتواند سال آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

    با اینکه فروش آئودی نسبت به پارسال کمتر است اما مدیران این شرکت می‌گویند آمار نشان می‌دهد این کارخانه از توفان رسوایی موتورهای دیزل گروه فولکس‌واگن و دعوا با نمایندگی‌های فروش در چین عبور کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط