فونیکسریمکسبهتام

وضعیت خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی به کجا رسید؟

عصر خودرو- واردات خودرو‌های لوکس در هاله‌ای از ابهام مانده و هنوز به‌طور کامل تعیین تکلیف نشده است.

وضعیت خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها شنیده‌ها حاکی از لغو ممنوعیت واردات خودر‌های لوکس و گران قیمت با حجم موتور 2 هزار و 500 سی سی است و گویا پیش نویس دستورالعمل واردات این خودرو‌ها منتظر امضای رییس ستاد اقتصاد مقاومتی و معاون اول رییس جمهور است.

    به گفته رییس اسبق سازمان اموال تملیلکی، طبق بخشنامه دولت، خودرو‌های بالای 2500 سی سی باید مرجوع شوند، اما زمان آن مشخص نیست.

    در بخشنامه گمرک ایران نیز آمده است، بر اساس تصویب نامه سال 93 هیأت دولت ورود و ترخیص خودرو‌های سواری با حجم بالا‌تر از 2500 سی سی امکان پذیر نبوده و در صورت شمول مقررات متروکه، قابل عرضه به بازار نیست و تنها امکان مرجوع شدن به خارج از کشور را دارد.
    واردات خودرو‌های بالای 2500 سی سی به صلاح کشور نیست

    احمد آریایی نژاد کارشناس اقتصادی در گفتگو با   خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: ورود خودرو‌های بالای 2500 سی سی به صلاح کشور نیست و نیاز به بازنگری دارد، چراکه ورود این خودرو‌ها  باعث بروز بسیاری از مشکلات، همچون بالارفتن دلار خواهد شد.

    آریایی نژاد تصریح کرد: باید درنظر داشت که کشور به تولیدات داخل نیازمند است و واردات خودرو‌های لوکس به کشور می‌تواند به صنعت و تولید لطمه وارد کند.

    حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ما گفت: قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های 2500 سی سی هنوز به قوت خود باقی است.

    وی افزود: زمزمه‌هایی مبنی بر لغو قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای 2 هزار و 500 سی سی وجود داشت، اما هنوز این اتفاق نیفتاده و لزومی هم ندارد که این قانون لغو شود.

    گرمابی با بیان اینکه  این خودرو‌ها متقاضی چندانی ندارد، گفت: در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد و تیراژ این خودرو‌ها کم است، بنابراین با لغو این قانون مخالف هستم.

    وی در پایان بیان کرد: با توجه به قدرت خرید مردم باید تمرکز بر تولید خودرو‌های با کیفیت و قیمت مناسب مد نظر قرار گیرد، چراکه این خودرو‌ها متقاضی بیشتری دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط