فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان یزد مطرح کرد:

موتورسیکلت‌ها و پرایدها یکه‌تاز تصادفات رانندگی در یزد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با کاهش تصادفات در یزد، گفت: بالاترین میزان تصادفات یزد مربوط به پراید و موتورسیکلت است.

موتورسیکلت‌ها و پرایدها یکه‌تاز تصادفات رانندگی در یزد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، سرهنگ احمد مظفری در همایش تجلیل از راهوران محله با اشاره به اینکه فرمانداران شهرستانهای یزد همکاری بسیار خوبی با پلیس راهور در ارتباط با مصوبات شورای ترافیک دارند، اظهار داشت: راهداران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد هم، با تلاش شبانه روزی خود همکاری و حمایت بسیار خوبی از پلیس راهور دارند که قابل تقدیر است.

    رئیس پلیس راه استان یزد افزود: زمانی که بارندگی در استانی وجود نداشته باشد، در نخستین بارندگی شاهد حوادث بسیار ناگواری هستیم که خسارت های بسیار زیادی هم به دنبال دارد.

    مظفری با تاکید بر اینکه این موضوع را باید به همه افراد جامعه منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر باور ما این باشد که در بارندگی هم همان سرعتی را برویم که در روز آفتابی حرکت می کنیم، به طور قطع نتیجه ای جز واژگونی و خروج از جاده ندارد.

    تصادف‌ها در روز اول بارندگی‌ مساوی با کل تصادف‌های استان می‌شود

    مظفری عنوان کرد: باید باور کنیم که لازم است با سرعت مطمئنه حرکت کنیم، اگر این کار را نکنیم، روز اول بارندگی مساوی با کل تصادفات استان یزد است و این واقعیت را در طول 31 سال تجربه کرده ایم.

    وی با تاکید بر اینکه حضور ماموران پلیس هم در این هنگام تاثیر زیادی ندارد، گفت: رانندگان باید اقدام به کم کردن سرعت خود در این شرایط و رانندگی با سرعت مجاز داشته باشند تا از خسارت های احتمالی جلوگیری شود.

    مظفری بیان کرد: یکی دیگر از مسائل بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد و حتما باید به آن توجه شود، بحث خودداری از سفرهای غیرضروری است، در صورتی که ما این کار را انجام دهیم، درصد بالایی از تصادفات کاهش پیدا می کند به ویژه در محور مهریز ـ یزد که همراه با شیب و وزش باد شمال است و در صورتی که رعایت نکنیم، تعداد واژگونی ها و خروج از جاده افزایش می یابد.

    رانندگانی که در اوج خستگی وارد یزد می‌شوند

    رئیس پلیس راه استان یزد ادامه داد: موضوع بعدی که شرایط جغرافیایی یزد را ویژه می کند، مرکزی بودن این استان است و معمولا رانندگان در اوج خستگی به یزد وارد می شوند.

    مظفری تصریح کرد: در این جغرافیا اوج خستگی با ترافیک یکپارچه و وضعیت خاص آب و هوایی همراه می شود و معمولا استان یزد یکی از استانهای با بیشترین میزان ترافیک در بین استان های دیگر می شود.

    وی با اشاره به اینکه در مسیرهای یزد خودروهای باری و شخصی زیادی تردد دارند، تصریح کرد: زمانی که خودروهای سنگین و باری در جاده تردد کنند و خودروهای شخصی و کوچک هم حضور داشته باشند، ترافیک نامتعادل به وجود می آید و به طور قطع اگر رعایت نکنیم مشکلات زیادی به وجود می آید.

    رئیس پلیس راه استان یزد به تجهیز جاده های کشور به لوازم کنترلی پیشرفته خبر داد و افزود: استان یزد هم از این موضوع جدا نیست و ما افتتاح مانیتورینگ پلیس استان یزد را همزمان با سراسر کشور داشتیم.

    تاثیر بسیار بالای نصب دوربین‌ها در کاهش تصادفات

    مظفری با تقدیر از اداره کل حمل و نقل جاده ای و راهداری استان یزد در ارتباط با همکاری با پلیس راهور، افزود: دوربین هایی که در طول مسیرها نصب شده تاثیر بسیار زیادی در کاهش تصادفات داشته است.

    رئیس پلیس راه استان یزد با تاکید بر اینکه هر چقدر در ارتباط با آموزش ترافیک قدم برداریم باز هم کم است، عنوان کرد: برای استانی که 20 سال مقام اول در ارتباط با علم و فرهنگ و کنکور را دارد اصلا شایسته نیست که در زمینه رانندگی و ترافیک با مشکلات زیادی روبرو باشد.

    مظفری با اشاره به اینکه بیشترین کشته ها در تصادفات یزد به خودرو پراید و موتورسیکلت ها بر می گردد، عنوان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با تصادفات وجود دارد، این است که تنها پنج درصد تصادفات استان یزد مربوط به موتورسیکلت سواران است ولی در ارتباط با فوتی تصادفات، این آمار به 20 درصد کل متوفیان می رسد که واقعا ناراحت کننده است.

    سامانه سپهتن وضعیت رانندگی و خدمات اتوبوس‌ها را بهبود بخشیده است

    وی به نصب سامانه سپهتن بر روی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر یزد نیز اشاره کرد و ادامه داد: این سامانه در کاهش تصادفات و تخلفات بسیار تاثیرگذار است و حتما افرادی که با اتوبوس ها سفر می کنند بهتر شدن وضعیت رانندگی و خدمات را مشاهده کرده اند.

    رئیس پلیس راه استان یزد با تاکید بر اینکه اکنون ثبت ساعت ها برای رفاه حال مسافران حذف شده، عنوان کرد: اتوبوسی که از یزد به مقصد شهر دیگری حرکت می کند تنها در ابتدا و انتهای مسیر ساعت می زند و در واقع سامانه اقدام به کنترل وضعیت اتوبوس و راننده می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو