فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

معرفی کشنده ماز با موتور خورجینی آکتروس؛ استقامت روسی و تکنولوژی آلمانی

عصر خودرو- در کیفیت و کارایی موتور های خورجینی آکتروس حرفی نیست و این عقیده در ساخته های ماز نیز ثابت شده است. این موتور با ۱۲ لیتر حجم، قدرتی برابر با ۴۳۵ اسب بخار در دور موتور ۱۸۰۰ دور در دقیقه دارد و بیشینه گشتاور آن نیز در دور موتور ۱۰۸۰ دور در دقیقه است که این مقدار برابر با ۲۱۰۰ نیوتن‌متر می شود.

معرفی کشنده ماز با موتور خورجینی آکتروس؛ استقامت روسی و تکنولوژی آلمانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  گشتاور بالا در دور موتور های پایین هزار تا 1200 دور در دقیقه این موتور باعث می شود تا عملکرد عالی خود را به خوبی در عبور از سینه‌کش ها با دور موتور پایین نشان دهد که باعث می شود مصرف این موتور به طور استاندارد در هر 100 کیلومتر برابر با 28 لیتر باشد. جعبه دنده این کشنده با کد 16S221 از ساخته های ZF است که گیربکسی 8 سرعته و تقه‌ای با قابلیت سبک و سنگین کردن دنده یا همان نیم دنده که آن را 16 دنده می کند به همراه دو دنده عقب، در هماهنگی خوبی با پیشرانه قرار دارد و کشش خوبی به مجموعه تریلر و بار می دهد. سیستم کلاچ از نوع تک صفحه ای خشک با نیروی هیدرولیکی به همراه بوستر پنوماتیکی برای نرمی بیشتر است.

    در بحث سواری باید گفت که این کشنده در مقایسه با کشنده هایی چون آکسور و حتی ولوو نیز تا حدودی نرم تر حس می شود که دلیل آن هم وجود 4 بالشتک بادی در زیر اتاق به همراه سیستم تعلیق عقب دو بالنی است. این ترکیب به همراهی صندلی‌های بادی، نرمی خاصی به آن می‌دهد و اصطلاحا آن کله‌زدن های برخی از کشنده ها را  کمتر دارد. سیتسم تعلیق در جلو نیز از فنر های پارابولیک ساخته شده است. ترمز ها از ساخته های WABCO آلمان بوده و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و هم چنین ضد لغزش ASR است که ایمنی حرکت را در شروع و حین آن، تضمین می‌کند.

    ماز بنز 5440 کشنده ای با ظاهری ساده و زیبا، فنر بندی پنوماتیک محور عقب با قابلیت تنظیم به همراه بالشتک های پنوماتیکی در زیر اتاق و بالون های بادی در شاسی عقب، پیشرانه و جعبه دنده و شاسی و دیفرانسیل هایی از ساخته های مرسدس بنز و ZF آلمان، سیستم های ایمنی و توقفی پر قدرت ساخت WABCO به همراه امکاناتی در حد و اندازه‌های سایر رقبایش است. این خودرو به لطف برخورداری از متعلقات و روح یک مرسدس بنز، کشنده‌ای با استهلاک کم و قدرت بالاست که از یک مرسدس بنز انتظار می رود.

    نویسنده: علیرضا داودی

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو