فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

۲۰۱۸ Bentley Continental GT؛ یک شکوه آشناپندارانه

عصر خودرو- آنچه بنتلی سال ۲۰۰۴ در قالب اولین نسل کانتیننتال GT به نمایش گذاشت، وفاداری بصری به میراث گذشته این برند، یا به‌طور مشخص‌تر، به Type-R Continental دهه ۱۹۶۰ میلادی بود که در زمان خود، سریع‌ترین خودرو ۴سرنشین دنیا بود.

۲۰۱۸ Bentley Continental GT؛ یک شکوه آشناپندارانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰
  • 2018 Bentley Continental GT؛ یک شکوه آشناپندارانه
  • 2018 Bentley Continental GT؛ یک شکوه آشناپندارانه
  • 2018 Bentley Continental GT؛ یک شکوه آشناپندارانه

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این وفاداری را در نسل دوم کانتیننتال GT که سال 2012 معرفی شد نیز دیدیم و حال، تعجبی ندارد که نسل سوم این کوپه مجلل بنتلی نیز همین حس آشناپندارانه را در فرم‌ها و تناسبات پیکره زیبا و دلفریب خود دارد. کانتیننتال GT 2018 برپایه پلت‌فرم MSB فولکس‌واگن (مشترک با نسل جدید پورشه پانامرا) توسعه یافته و به لطف همین ساختار جدید که افزایش 104 میلی‌متری فاصله بین دو محور را بدون افزایش طول بدنه ممکن ساخته، 100 تا 130 کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبل است. تغییرات گسترده در طراحی و فرم تک‌تک سطوح بدنه که تاثیرپذیرفته از کانسپت EXP 10 Speed 6 سال 2015 است، حس مدرن‌تری به کوپه مجلل بنتلی داده و در کابین جادار‌تر از قبل نیز با تغییراتی انقلابی، بالاخره شاهد فاصله گرفتن از آن حس و جلوه قدیمی کابین‌های بنتلی هستیم.

یکی از بارزترین مشخصه‌های تکنولوژیک این محیط Bentley Rotating Display است. با این آپشن، نمایشگر 12.3 اینچ لمسی با فشار یک دکمه و به‌صورت چرخشی با یک سطح کاور متناسب با تریم داشبورد‌ و یا یک سطح کاور با 3 نشانگر آنالوگ (قطب‌نما، تایمر و دماسنج)، تعویض می‌شود. با پالت رنگ‌هایی متشکل از 17 رنگ استاندارد و 70 رنگ سفارشی، 15 گزینه کفپوش، 8 گزینه چرم صندلی‌ها (به همراه 4 گزینه دیگر برای رنگ مکمل)، 15 رنگ و طرح تریم داخلی و 8 طرح رینگ 21 و 22 اینچ، حتی بدون نیاز به بخش خودرو‌های سفارشی بنتلی هم تقریبا محدودیتی برای سفارشی‌سازی کانتیننتال GT 2018 وجود ندارد. صفحه نمایش دیجیتال به جای نشانگر‌های پشت فرمان، صندلی‌های برقی جلو با ماساژور و قابلیت تنظیم در 20 جهت، بازشو اتوماتیک صندوق بار، هشدار عابرپیاده، تشخیص علائم جاده، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم دید 360 درجه، کروزکنترل تطبیق‌پذیر با همیار ترافیک سنگین، سامانه فعال حفظ مسیر، هدآپ دیسپلی، نورپردازی هوشمند چراغ‌های جلو و سیستم دید در شب نیز در کنار گزینه‌های مرسوم این رده، لیست امکانات ایمنی و رفاهی را تشکیل می‌دهند.

پیشرانه استاندارد کانتیننتال GT باز هم یک نیروگاه W12 است، آن هم از نوع توئین‌توربو 626 اسبی با 900 نیوتن‌متر گشتاور که متصل به یک گیربکس 8‌سرعته اتومات دو‌کلاچ جدید است. توزیع متغیر گشتاور، می‌تواند به‌صورت 100‌درصدی روی محور عقب باشد، یا در صورت تشخیص لغزش چرخ‌های عقب، تا 38 درصد ‌روی محور جلو. این پیکربندی، صفر تا صد 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت 333 کیلومتر در ساعت به خودرو می‌دهد‌ و برای ارائه یک هندلینگ اسپرتی‌تر و پاسخگو‌تر، آن هم بدون هیچ‌گونه خللی در راحتی سواری، کانتیننتال GT 2018 سوار بر سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر بنتلی است و 4 حالت رانندگی راحت، اسپرت، سفارشی و بنتلی (مطلوب مهندسی بنتلی) برای آن در نظر گرفته شده است. برای نسل جدید باید انتظار قیمتی فراتر از نسل فعلی داشت که برای مدل V8، از 201.225 دلار و برای مدل W12، از 217.325 دلار آغاز می‌شود.

نویسنده: مجید رقیبی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو