فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

BMW Concept X۷؛ هیبت، مبهوتِ بزرگِ X‌های ب‌ام‌و

عصر خودرو- هر روز، خریداران بیشتری به جای سدان‌های لوکس، جذب بازار کراس‌اوور‌ها و SUV‌ها می‌شوند و این را به وضوح می‌شود در آمار فروش سالانه ب‌ام‌و دید؛ سال ۲۰۱۶، ب‌ام‌و موفق به فروش ۶۴۴.۹۹۲ دستگاه خودرو از خانواده X شد؛ یعنی به بیان ساده‌تر، یکی از هر ۳ ب‌ام‌و به فروش رسیده، از سری X‌های این شرکت بوده‌اند.

BMW Concept X۷؛ هیبت، مبهوتِ بزرگِ X‌های ب‌ام‌و
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰
  • BMW Concept X7؛ هیبت، مبهوتِ بزرگِ X‌های ب‌ام‌و
  • BMW Concept X7؛ هیبت، مبهوتِ بزرگِ X‌های ب‌ام‌و
  • BMW Concept X7؛ هیبت، مبهوتِ بزرگِ X‌های ب‌ام‌و

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تعداد اعضای این خانواده، به زودی و با عرضه قریب‌الوقوع X2 به عنوان آلترناتیو اسپرتی‌تر X1، به 6 خواهد رسید اما در این نزدیک به 2 دهه‌ای که از معرفی اولین X می‌گذرد، همیشه جای یک پرچمدار به عنوان بزرگِ ب‌ام‌و‌های قد کشیده، خالی بوده است. این جای خالی به زودی با X7 پُر خواهد شد؛ کراس‌اوور، یا به زبان ب‌ام‌و، SAV فول‌سایز لوکسی که پیش‌نمایشش، در هیبت Concept X7 iPerformance در نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت به نمایش درآمده است.


Concept X7 iPerformanceبا عناصری طراحی شده که شبیه به آنها را در نسل جدید سری 7 و سری 5‌ و کانسپت‌های اخیر ب‌ام‌و دیده‌ایم؛ البته طبیعی است که همگی، برای هرچه بزرگ‌تر و تنومند‌تر جلوه‌دادن این شاسی‌بلند فول‌سایز، یا بسیار بزرگ هستند و یا به شکل اغراق‌شده‌ای ارتفاع گرفته‌اند؛ از ابعاد بزرگ بدنه و چرخ‌های 23 اینچ بگیرید، تا جلوپنجره بسیار بزرگ آلومینیومی. عناصری هم هستند که بر جادار بودن خودرو تاکید دارند، مثل نسبت قابل توجه شیشه به سطوح فلزی در نیمرُخ، شکل دادن به یک خط افق فرضی در چهره و نمای عقب با چراغ‌های باریک و کشیده‌ و خطوط افقی ممتد در نمای جانبی. از دیگر مشخصه‌های بصری Concept X7 iPerformance نیز باید به گستره قاب‌بندی‌های آلومینیومی در جای جای بدنه اشاره کرد که تاکیدی هستند بر شکوه و تجمل پرچمدار X‌های مونیخ.

کابین در Concept X7 iPerformance حس آشنای کابین نسل جدید سری 5 و سری 7 را دارد، البته با یک استایل آینده‌نگرانه‌ و مینیمال که پیش‌نمایش فناوری‌های نسل آتی کابین‌های ب‌ام‌و نیز هست. برای مثال، جدای از اتصال بصری نمایشگر 12.3 اینچ پشت فرمان با نمایشگر اصلی به ظاهر ایستاده ‌روی داشبورد، سرنشینان می‌توانند از طریق نمایشگر‌های جلو و عقب سیستم سرگرمی، هر آنچه که دوست دارند را با فرامین اشاره‌ای برای یکدیگر به اشتراک بگذارند. این اشتراک‌گذاری از نمایشگر‌های سرنشینان عقب، به نمایشگر اصلی داشبورد، با رقص نور باریکه‌های LED رودری‌ها تا مرکز داشبورد به نمایش گذاشته می‌شود. در ضمن، باریکه‌های LED در دل سقف شیشه‌ای تعبیه شده که با روشنایی در شب، مدرنیته خاصی به کابین 6سرنشین Concept X7 iPerformance می‌دهند. هنوز گمانه‌زنی برای مدل تولیدی که از سال 2018 روی خط تولید ب‌ام‌و در اسپارتن‌برگ کالیفرنیا خواهد رفت، کمی زود است اما پسوند iPerformance در نام این کانسپت، نشان‌دهنده این است که شاهد عرضه آن در مدل پلاگ-این ‌هایبرید نیز خواهیم بود‌ و همچون پلت‌فرم، پیشرانه‌های مدل تولیدی X7، مشترک با سری 7 جدید خواهند بود. اصلی‌ترین رقبای X7، مرسدس‌بنز GLS کلاس و لندروور رنج‌روور خواهند بود و انتظار می‌رود کف قیمتی در محدوده 70 هزار دلار داشته باشد.

 

نویسنده: مجید رقیبی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو