فونیکسریمکسبهتام

جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

پلیس در شماره‌گذاری خودرو تابع نظر دولت است

عصر خودرو- جانشین فرمانده انتظامی با اشاره به افزایش توان امنیتی در کشور گفت: در بحث شماره‌گذاری خودرو پلیس تابع نظر دولت است.

پلیس در شماره‌گذاری خودرو تابع نظر دولت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی در حاشیه رژه سراسری گردهمایی بزرگ یگان‌های حفاظت و رده‌های تابع پلیس پیشگیری ناجا در جمع خبرنگاران گفت: ایران سال 96 از سال 95 امن‌تر است و به رغم فعالیت‌های امنیتی و گروه‌های تکفیری در سایه هدایت‌های رهبری و مشارکت دستگاه‌ها و مردم شاهد امنیت قابل قبولی در کشور هستیم.

    وی با اشاره به ارتقای شرایط امنیتی در سال 96 نسبت به سال 95 افزود: امنیت حاصل کار جمعی است و حاصل اقدامات هماهنگ همه دستگاه‌هاست. در زمینه یگان‌های حفاظتی کشفیات خیلی خوبی داشتیم، یگان‌های حفاظت دستاوردهای مهمی را در زمینه حفظ و پاسداشت از ذخایر ملی و سرمایه‌های ملی و همچنین مبارزه با فساد و جرم در رده‌های تخصصی انجام داده‌اند.

    سردار مومنی در ادامه درباره از سرگیری شماره‌گذاری 8 خودرویی که از سوی راهور شماره‌گذاری آنها ممنوع اعلام شده بود نیز گفت: خودروهایی که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری نمی‌شدند عبارتند از تیگو5، آریزو5، ام وی ام X33، جک اس 5، لیفان 820، سوزوکی گراند ویتارا، هایما اس 7 و بی وای دی اس 6 به دلیل بالا بودن مصرف سوخت متوقف شده بود و با توجه به صحبت‌های وزیر صنایع مصوبه دولت در زمینه شماره‌گذاری این خودرو چون سوخت بالای 8.5 لیتر داشتند لغو شد و از امروز بار دیگر شماره‌گذاری آنها در دستور کار قرار گرفت.

    وی با اعلام اینکه این مصوبه مشروط بود، افزود: پلیس تابع نظر قانون است، هر چه قانون بگوید پلیس آن را اجرا می‌کند. خودروسازان موظف بودند در ازای تولید هر خودرویی که بالاتر از 8.5 لیتر مصرف داشت یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند. ما هم دیشب از اخبار شنیدیم که قرار است بار دیگر دولت درباره این مصوبه مشروط تصمیم‌گیری کند. این سوال را باید از بخش‌هایی بپرسید که به چه دلیل مصوب دولت را زیر پا می‌گذارند. پلیس با شماره‌گذاری و تولید بسیاری از خودروهای دیگر که ایمنی کافی ندارند نیز موافق نیست، اما شاهد آن هستیم که این خودروها همچنان تولید شده و شماره‌گذاری می‌شوند. فرآیند شماره‌گذاری آخرین مرحله در تولید خودرو محسوب می‌شود. باید نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که از زمان تولید خودرو لحاظ شود تا برای هیچ مصوبه‌ای شرط در نظر گرفته نشود.

    مومنی همچنین با اعلام اینکه افرادی که در سازمان‌های انتظام مشغول به کار می‌شوند و فرآیند استخدام این افراد گفت: پلیس نظارت کامل بر روی این افراد دارد و آموزش آنها را برعهده گرفته است. از نظر ارائه تجهیزات هم با توجه به درجه شرکت به این افراد تجهیزات لازم را ارائه می‌دهد.

    وی افزود: ماموران سدمعبر شهرداری ربطی به نیروهای انتظامی ندارند، آنها زیر پوشش شرکت شهربان هستند و فعالیتشان زیر پوشش همین شرکت ارزیابی می‌شود.

    مومنی همچنین به مدیرعاملان پاساژها و اصناف توصیه کرد در صورت استفاده از نیروهای حفاظتی حتما از شرکت‌های معتبر و دارای پروانه استفاده کنند، زیرا در صورت بروز هر گونه تخلف می‌توانند موارد تخلفی را پیگیری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو