فونیکسریمکسبهتام

نکاتی برای سفرهای جاده‌ای با خودرو

عصر خودرو- به منظور داشتن سفرهای جاده‌ای کم خطر رعایت برخی نکات قبل از شروع سفر و در حین سفر تضمین کننده ایمنی سفر هستند.

نکاتی برای سفرهای جاده‌ای با خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از جام جم آنلاین، به منظور داشتن سفرهای جاده‌ای کم خطر رعایت برخی نکات قبل از شروع سفر و در حین سفر تضمین کننده ایمنی سفر هستند. این مقاله به صورت خلاصه به بیان ده مورد از مهم‌ترین نکات پیرامون داشتن سفر جاده‌ای مطمئن می‌پردازد.

    1- اطمینان از وضعیت سلامت فنی خودرو:

    مهم‌ترین رکن در داشتن سفر جاده‌ای مطمئن که ریسک خطرات جاده‌ای را به مراتب کاهش می‌دهد استفاده از خودرویی در شرایط فنی مناسب است. توصیه می‌شود پیش از شروع سفر جاده‌ای جهت اطمینان از وضعیت سلامت فنی خودرو، خودور خود را جهت سرویس به تعمیرگاه ببرید.

    2-تنظیم باد لاستیک‌ها:

    با توجه به اینکه تنظیم باد لاستیک‌ها در بسیاری از عملکردهای خودرو مانند حرکت در مسیر مستقیم، نیروی ترمزی، چسبندگی جاده، عملکرد سیستم تعلیق، مصرف سوخت، شتاب و… تآثیرگذار است توصیه می‌شود قبل از شروع سفر جاده‌ای علاوه بر تست سلامت لاستیک‌ها، میزان باد لاستیک‌های خودرو را تنظیم نمایید.

    3-تسلط به نقشه خوانی:

    از جمله مواردی که در سفرهای جاده‌ای از اهمیت به سزایی برخوردار است توانایی خواندن نقشه است که در شرایطی که نیاز به پیدا کردن مسیر باشد از طریق نقشه مسیر مورد نظر خود را پیدا کنید.

    4-به روز رسانی برنامه‌های کاربردی مرتبط با سفرهای جاده‌ای:

    با توجه به پیشرفت تکنولوژی برنامه‌های کاربردی جهت خواندن نقشه و پیدا کردن مسیر برای سفرهای جاده‌ای فراهم شده است. علاوه بر این با استفاده از خدمات اینترنت اشیا در هر لحظه می‌توانید از وضعیت سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کنید.

    5-داشتن اطلاعات اولیه در شرایط مواجه با مشکلات فنی خودرو:

    با توجه به اینکه دسترسی به تعمیرگاه‌ها در جاده‌ها به سختی امکان‌پذیر است، بهتر است اطلاعات اولیه جهت رفع اولیه مشکل فنی خودرو خود در اختیار داشته باشید تا بتوانید به صورت نسبی و موقت وضعیت فنی خودرو را تا رسیدن به نزدیک‌ترین تعمیرگاه تحت کنترل قرار دهید.

    6-شناسایی مجتمع‌های رفاهی در بین راه:

    احتیاج به استراحت و داشتن خواب کافی از جمله ملزومات سفرهای جاده‌ایست. بنابراین اطلاع از موقعیت استراحتگاه‌ها و مجتمع‌های رفاهی به داشتن سفری ایمن کمک می‌کند.

    7-چک کردن شرایط جوی جاده‌ها:

    شرایط جوی و آب‌وهوایی از جمله فاکتورهای مهم و حیاتی برای آغاز سفرهای جاده‌ایست. توصیه می‌شود قبل از شروع سفر خود از منابع معتبر از وضعیت آب‌و هوا و شرایط جاده‌ای اطمینان حاصل کنید.

    8-همراه داشتن مدارک ماشین و گواهینامه:

    امکان بروز اتفاقات جاده‌ای در طی سفر نسبتا بالا می‌باشد. در صورت بروز اتفاقات جاده‌ای همراه داشتن مدارک ماشین اعم از کارت ماشین، کارت بیمه الزامیست.

    9-همراه داشتن دستگاه‌های الکترونیک یدک:

    با توجه به مدت زمانی که در طی سفر در جاده به سر می‌بریم داشتن دستگاه‌های الکترونیک مثل پاور بانک، تبلت و همراه داشتن سیم‌کارت یدک در مواقع اضطراری کمک می‌کند تا برخی مشکلاتی که در سفرهای جاده‌ای با آن ممکن است مواجه شوید را حل کند.

    10- مدیریت زمان:

    بهتر است قبل از شروع سفر خود برنامه زمان‌بندی تنظیم نمایید که علاوه بر مشخص شدن زمان آغاز سفر، در فاصله‌های زمانی مشخص در مجتمع‌های رفاهی که از قبل مشخص کرده‌اید استراحت کنید و از قبل به صورت تقریبی زمان رسیدن به مقصد خود را نیز تخمین بزنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو