فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان استاندارد اعلام کرد

۳ مرحله‌ای شدن استانداردسازی خودروها

عصر خودرو- معاون سازمان ملی استاندارد ایران زمان‌بندی افزایش استانداردهای خودرویی به ۸۵ مورد را تا ابتدای دی ماه سال آینده در سه مقطع زمانی اعلام کرد و گفت: در کمیته آلایندگی به دستور رییس جمهوری فرصتی تعیین شد تا موتورسیکلت‌ها تا سال آینده از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل شوند.

۳ مرحله‌ای شدن استانداردسازی خودروها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وحید مرندی مقدم در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی استاندارد در محل ساختمان سازمان ملی استاندارد برگزار شد، در ارتباط با مصوبه مربوط به رعایت 85 مورد استاندارد خودرویی توسط خودروسازان تا ابتدای دی ماه سال 1397 و توقف خط تولید خودروهایی که از این مصوبه تبعیت نکنند، گفت: براساس این مصوبه 85 مورد استاندارد خودرویی تا دی ماه سال 1397 در سه مرحله زمانی مدنظر قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: تا ابتدای دی ماه سال 1396 باید 61 مورد استاندارد خودرویی مدنظر قرار گیرد پس از آن تا ابتدای تیرماه سال 1397، دو مورد دیگر به 61 مورد قبلی اضافه می‌شود و با اضافه شدن 22 مورد استاندارد خودرویی مجموع استانداردها براساس مصوبه مربوطه تا ابتدای دی ماه سال 1397 به 85 مورد می‌رسد.

    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به این که اروپا موارد استاندارد مذکور را در سال 2018 الزام آور کرده است، بیان کرد: ما نیز در ایران در سال 2017 استانداردهای مربوطه را برای افزایش استانداردهای خودرویی الزام آور کردیم و در صورتی که برخی خودروهای موجود امکان ارتقاء استاندارد برایشان فراهم نباشد از چرخه خارج می‌شود.

    مرندی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مربوط به وضعیت استانداردسازی موتورسیکلت‌ها، اظهار کرد: برای سازمان ملی استاندارد، خودرو یا موتورسیکلت فرقی نمی‌کند و به دنبال آن هستیم تا استانداردهای موجود در مورد موتورسیکلت‌ها نیز ارتقاء یابد و  در این راستا مانند خودرو تایید نو داشته باشند.

    وی ادامه داد: در کمیته آلایندگی به دستور رییس جمهوری در سال 1394 و 1395 فرصتی تعیین شد تا موتورسیکلت‌ها از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل شوند و این اتفاق باید در سال 1397 رخ دهد. در مورد موتورسیکلت‌ها دو مساله وجود دارد که یکی از آنها آلایندگی و دیگری ایمنی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط