فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شده است

عصر خودرو- رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: متأسفانه گمرک به تعهداتش در نوسازی ناوگان تاکسیرانی عمل نکرده و نوسازی این ناوگان حدود یک ماه متوقف شده است.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مرتضی ضامنی در نشست خبری که امروز در خصوص نوسازی تاکسی‌های فرسوده برگزار شد، اظهار داشت: از بهمن‌ماه سال 1394 پیرو تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان مدیریت کشور و وزارت کشور منعقد شد، نوسازی ناوگان تاکسیرانی برعهده اتحادیه قرار گرفت.

    وی افزود: بر اساس تفاهم صورت گرفته 90 هزار تاکسی فرسوده شهری در دستور نوسازی قرار گرفت و از بهمن‌ماه سال 94 این طرح آغاز شد.

    ضامنی بیان داشت: در سال 95 بیش از 45 هزار دستگاه نوسازی شد و این طرح همچنان ادامه دارد.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: تاکنون 70 هزار و 779 راننده برای نوسازی تاکسی خود ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 59 هزار و 539 نفر تشکیل پرونده دادند و به خودروساز برای دریافت خودرو معرفی شدند که از این تعداد 54 هزار و 929 نفر فرآیند نوسازی را انجام دادند و خودروی جایگزین خود را دریافت کردند.

    وی افزود: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی 200 میلیون ریال تسهیلات به مالکان تاکسی‌های فرسوده داده می‌شود و 50 میلیون ریال نیز بابت گواهی اسقاط خودرو دریافت می‌کنند و درصورتی‌که راننده‌ای توانایی پرداخت مابه‌التفاوت خودرو را نداشته باشد، 30 میلیون ریال نیز تسهیلات قرض‌الحسنه به این افراد از طریق پست بانک پرداخت می‌شود.

    ضامنی یادآور شد: در حال حاضر گمرک به تعهدات خود درباره پرداخت 50 میلیون ریال به شرکت خودروساز برای نوسازی هر خودروی فرسوده عمل نکرده است و حدود یک ماه است که نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شده است.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: از بیش از 50 هزار خودرویی که برای نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند تاکنون سازمان گمرک 10 هزار کارسازی کرده است.

    وی بیان داشت: نهایتاً این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد در جلسه‌ای مشکل گمرک با شرکت خودروساز حل شود و نوسازی ناوگان تاکسیرانی آغاز شود.

    ضامنی تصریح کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی تاکنون موفق‌ترین طرح دولت بوده است و از لحاظ آماری نوسازی تاکسی‌های فرسوده در اولویت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قرار گرفته است.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: 75 درصد از خودروهایی که تاکسی‌های فرسوده که نوسازی شده‌اند،‌ خودروی پیکان بوده و دیگر خودروها نیز که بیش از 10 سال عمر داشتند و فرسوده شده‌اند در طرح نوسازی قرار گرفتند.

    وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که مشکل گمرک حل شود، تا پایان سال 90 هزار تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد.

    ضامنی یادآور شد: از ابتدای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده 187 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور شناسایی شده‌اند که در حال حاضر 130 هزار دستگاه خودروی تاکسی فرسوده برای نوسازی باقی مانده است که بعد از اتمام نوسازی 90 هزار دستگاه طرح جدید را برای نوسازی دیگر دستگاه‌ها در دستور کار قرار خواهیم داد.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره سرویس مدارس نیز اظهار داشت: بر اساس مصوبه حمل‌ونقل دانش‌آموزی تکلیفی بر عهده وزارت کشور و آموزش و پرورش در خصوص سرویس مدارس نهاده شد.

    وی بیان داشت:‌ بر اساس کارگروه ماده 19 شرکت‌های واجد شرایط می‌توانند در حوزه سرویس مدارس اقدام کنند و باید زیرساخت‌های لازم را داشته باشند.

    ضامنی یادآور شد: ساماندهی سرویس‌های مدارس به اتحادیه واگذار شده است و در این راستا اتحادیه اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را در دستورکار خود قرار داده تا از تکنولوژی‌های نوین در سامانه حمل‌ونقل دانش‌آموزی استفاده شود.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: سامانه‌ای در حال طراحی است که از سال آینده خودروهای غیرمجاز از خودروهای مجاز در سرویس مدارس تفکیک شود و با استفاده از اپلیکیشن‌های لازم، اولیا بتوانند تمام فعالیت‌های خودرویی را که فرزندشان با آن تردد می‌کند، رصد کنند.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه سرویس مدارس نابسامانی حاکم است، گفت: در حال حاضر وزارت کشور و آموزش و پرورش نمی‌توانند اعلام کنند چه تعداد سرویس مدارس در کشور فعال است؛ چراکه در این حوزه نابسامانی وجود دارد، ولی با راه‌اندازی سامانه جدید می‌توان تعداد خودروهای فعال در این حوزه را شناسایی کرد.

    ضامنی یادآور شد: در حال حاضر تنها می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که 50 درصد از خودروهای سرویس مدارس مجاز شناخته شدند و مابقی نیاز به بررسی دارند.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیز اظهار داشت: پدیده‌ای جدید و نوظهور است که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، ضمن اینکه معتقدیم برای خدمات بهتر استفاده از تکنولوژی باید در چارچوب موارد قانونی لحاظ شود که از نابسامانی جلوگیری شود.

    وی یادآور شد: کارگروهی در خصوص تاکسی‌های اینترنتی تشکیل شده است و پیش‌نویس آیین‌نامه ساماندهی فعالیت این تاکسی‌ها تدوین شده و تا چند ماه آینده این آیین‌نامه مصوب خواهد شد.

    ضامنی افزود: باید تاکسی‌های اینترنتی در چارچوب قانونی و با دریافت مجوزهای لازم فعالیت کنند و رانندگانی که با این شرکت‌ها همکاری می‌کنند باید دارای مدارک تضمینی لازم باشند تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو