فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول:

۱۲ هزار اتوبوس آماده سرویس به زائران اربعین حسینی هستند

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای گفت: ۱۲ هزار اتوبوس در ایام اربعین حسینی با متوسط ظرفیت هر اتوبوس ۳۵ صندلی آماده سرویس دهی به زائران است.

۱۲ هزار اتوبوس آماده سرویس به زائران اربعین حسینی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی افزود: به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی رانندگان اتوبوس‌ها ملزم هستند که در این ایام به‌صورت یکسرخالی مسیر خود را به پایانه های مرزی طی و سریعاً به مبادی اولیه مراجعه کنند.
    وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی 8 تا 10 روزه اوج تقاضای سفر در اربعین حسینی است، گفت: در این ایام هر روز 5 هزار اتوبوس در مسیر 4 پایانه های مرزی تردد خواهند کرد و پیش بینی می شود که در این ایام 60 درصد زائران با وسایط نقلیه عمومی جاده‌ای جابجا ‌شوند،
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمان رانندگی که حداکثر 9 ساعت در شبانه‌روز است و نظر به اعزام ناوگان از نقاط مختلف کشور، بکارگیری حداقل 2 راننده ضروری است و باید در بعضی از موارد تا 3 راننده نیز پیش بینی شود.
    به گفته وی، با وجود ترافیک سنگین در راه‌های منتهی به مرزهای چهارگانه و توقف در مرزها به‌ منظور سوار کردن مسافر ، باعث افزایش زمان سفر و بالطبع افزایش هزینه‌های جاری مترتب بر حمل‌و نقل شده و هزینه اضافی به ناوگان و مالک تحمیل می‌ کند.
    نفیسی همچنین تصریح کرد: بر اساس مصوبات سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ملزم به ارائه دستورالعمل شناورسازی نرخ حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای مسافر در این ایام است.
    به گزارش ایرنا، در ایام اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی عازم کربلا می شوند؛ ضرورت هماهنگی دستگاه ها و برنامه ریزی برای جابجایی زائران سبب شده تا ستاد اربعین با مشارکت دستگاه های ذیربط زیر نظر وزارت کشور تشکیل شود.
    به گفته محمدرضا عامری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور، پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت اتوبوس برای اربعین حسینی از روز 9 آبان ماه سال جاری در کشور آغاز می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط