فونیکسریمکسبهتام

پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان +تصاویر

عصر خودرو- تویوتا پریوس پرایم بیشترین میزان فروش را در بازار خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۷ داشته است.

پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان +تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادآنلاین، میزان فروش محصولات سبز از ابتدای سال تاکنون بیش از 651 هزار دستگاه بوده که شامل هر دو گونه خودروی پلاگین هیبریدی و الکتریکی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 47 درصد رشد را نشان می‌دهد و در این بین این تویوتا پریوس است که از آغاز سال بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

    شرکت تویوتا با پیشی گرفتن از تسلا، توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی سال 2017 تا پایان ماه آگوست را از آن خود کند. به رغم گسترش چشمگیر سفارش محصولات برقی برند تسلا در آمریکای شمالی و اروپا، این مدل پریوس پرایم شرکت تویوتا است که تا اینجای سال به تنهایی بالغ بر 35 هزار دستگاه فروش داشته و بالاتر از نیسان لیف و تسلا مدل اس بیشترین میزان فروش خودروی پلاگین هیبرید و الکتریکی را به ثبت رسانده است. همچنین برمبنای اطلاعات شرکت تویوتا این شرکت با فروشی بالغ بر 36 هزار دستگاه در کل جهان، در میان ده برند پرفروش بازار اتومبیل‌های برقی قرار دارد.

    با اینکه قبلا پیش‌بینی‌ها چنین رشدی را برای بخش خودروهای الکتریکی متصور نبود اما ماه آگوست بازهم رکورد فروش خودروهای الکتریکی شکسته شد و بیش از 103 هزار دستگاه خودروی پلاگین هیبرید و الکتریکی به مشتریان تحویل شد. این میزان از ابتدای سال تاکنون بیش از 651 هزار دستگاه بوده که شامل هر دو گونه خودروی پلاگین هیبریدی و الکتریکی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 47 درصد رشد را نشان می‌دهد. از ابتدای سال نیز تا کنون فروش این قبیل خودروها با رشدی چشمگیر در آمریکا مواجه شده و بیش از 64 درصد افزایش یافته است.

    اما در فهرست ده برند این رده جدید از بازار خودرو، تسلا همچنان دست بالا را داشته و با حدود 60 هزار دستگاه، بیشترین میزان فروش را در جهان به خود اختصاص داده است. در عین حال شرکت‌های بی.وای.دی چین، ب.ام.و آلمان، بایک چین و نیسان ژاپن به ترتیب با فروشی بالغ بر 57، 55، 44 و36 هزار دستگاه در رتبه‌های دوم تا پنجم این فهرست قرار دارند و بعد از این شرکت‌ها به ترتیب تویوتای ژاپن، شورولت آمریکا، ژیدوی چین، رنوی فرانسه و فولکس‌واگن آلمان در رده‌های ششم تا دهم قرار دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو