فونیکسریمکسبهتام

قیمت و مشخصات فنی ساندرو استپ وی+تصاویر

عصر خودرو- پلت فرم بدنه ساندرو استپ وی شباهت زیادی با رنو داستر دارد اما در کلاس بدنه خودرو های هاچ بک ۵ درب قرار می گیرید البته این خودرو نقاط مشترک زیادی هم با تندر ۹۰ دارد.

قیمت و مشخصات فنی ساندرو استپ وی+تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی رنو، نسل اول ساندرواستپ وی را در سال 2007 در رومانی معرفی کرد که تا سال 2012 روی خط تولید قرار داشت و در سال 2012 نسل بعدی را به بازار عرضه کرد که البته این خودرو در برخی از کشور ها به نام داچیا شهرت دارد.

    لازم به ذکر است که آخرین نسخه از نسل اول این خودرو را کلمبیا در سال 2015 تولید کرد و اکنون به تولید نسل دوم این مدل می پردازد، همچنین تولید نسل اول ساندرو در بخش زیادی از مناطق دنیا به جز در داخل کشور متوقف شده است.
    مشخصات ظاهری ساندرو استپ وی

    پلت فرم بدنه این خودرو شباهت زیادی با رنو داستر داشته اما ساندرواستپ وی در کلاس بدنه خودرو های هاچ بک 5 درب قرار می گیرید البته نقاط مشترک زیادی هم با تندر 90 دارد.

    ابعاد استپ وی شامل 4020 طول، 1746 عرض و 1534 میلیمتر ارتفاع بوده به همین سبب نسبت به دیگر هاچ بک های موجود در بازار قد بلند تر جلوه می کند.

    نمای ظاهری این خودرو با نسخه معمولی آن تفاوت چشمگیری ندارد و نقاط اختلاف استپ وی با ساندرو معمولی در رنگی شدن سپر جلو و عقب، باربند و قطعات زینتی اطراف گلگیر و رکاب خودرو است همچنین در وسط جلو پنجره استپ وی تنها لوگوی رنو قرار گرفته در حالی که در نسخه معمولی بدین شکل نخواهد بود.چراغ های جلو استپ وی در مقابل نسخه پایه از هاله ای مشکلی برخوردار بوده علاوه بر این مورد رنو برای استپ وی باربندی را در نظر گرفته که این امر سبب شده تا ارتفاع این خودرو در مقایسه با نسخه پایه قد بلند جلوه کند.
    مشخصات فنی ساندرو استپ وی

    ساندرو استپ وی از یک پیشرانه ی 4 سیلندر 16 سوپاپه که 1.6 لیتر حجم آن بوده بهره می برد این موتور قادر است تا 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه وگشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه تولید کند. وظیفه ی انتقال قدرت این خودرو بر عهده ی گیربکس اتوماتیک 5 سرعته بوده که البته جعبه دنده 4 سرعته دستی هم قابل سفارش است.

    استپ وی 1193 کیلوگرمی با برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 11.3 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر در ساعت است.

    مصرف سوخت داخل شهر این خودرو با حجم باک 50 لیتری، 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر، در خارج شهر 5.5 لیتر و به صورت ترکیبی 8.3 لیتر است.

    ترمز و پایداری رنو ساندرواستپ وی با ترمز جلو دیسکی تهویه شونده و ترمز عقب کاسه ای - ABS طراحی شده که از خودروی تولید شده در سال 2009 قابل پیش بینی است.

    بر اساس آمار «EURONCAP» این خودرو در سال 2008 سه ستاره ایمنی برای بزرگسالان و چهار ستاره برای کودکان دریافت کرده است.

    طراحی کابین ساندرواستپ وی کاملا مشابه تندر 90 و نسخه پایه موجود در بازار این خودرو دارد به طور کلی امکانات استپ وی شامل کنترل سیستم صوتی روی فرمان - USB - قابلیت پخش CD - به همراه 4 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی ، چراغ مه شکن جلو، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن می شود.

    با توجه به فاصله ی دو محور ساندرو که 2588 میلیمتر و ارتفاع آن سه سرنشین قد بلند در قسمت عقب خودرو به راحتی جای خواهند گرفت و مشکلی متوجه افراد نخواهد شد. فضای صندوق ساندرواستپ وی در صورت جمع بودن صندلی های عقب، گنجایش 1200 لیتر دارد و در حالت ایستاده 320 لیتر گنجایش فضای عقب است.


    قیمت ساندرواستپ وی در بازار داخلی

    قیمت ساندرواستپ وی با گیربکس دستی در بازار حدود 54 میلیون و 500 تومان که با نسخه اتوماتیک ساندرو معمولی تفاوت نداشته اما قیمت آن از نمایندگی 49 میلیون و 200 هزار تومان است.

    همچنین نسخه دنده اتوماتیک استپ وی در بازار حدود 62 میلیون و 500 هزار تومان و از درب نمایندگی 55 میلیون و 700 هزار تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو