فونیکسریمکسبهتام

خدمات دهی ۵۰ مرکز معاینه فنی خودرو در خراسان رضوی

عصر خودرو- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: ۵۰ مرکز معاینه فنی خودرو با ۶۵ خط فعال هم اکنون در سطح استان خدمات دهی می کنند.

خدمات دهی ۵۰ مرکز معاینه فنی خودرو در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مهدی سالیانی افزود: از این تعداد 10 مرکز با 10 خط فعال مربوط به خودروهای سنگین است که چهار مرکز آن در مشهد و 6 مرکز نیز در شهرستان های سبزوار، گناباد، نیشابور و تربت حیدریه فعالیت می کنند.
    در استان خراسان رضوی افزون بر 35 هزار دستگاه کامیون و اتوبوس در ناوگان رسمی حمل و نقل بار و مسافر فعالیت دارند.
    مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: 40 مرکز دیگر هم با 55 خط فعال ویژه معاینه فنی خودروهای سبک است.
    سالیانی توضیح داد: با توجه به ضرورت کاهش آلودگی هوا و اجرای طرح جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اول مهرماه در محدوده اجرای طرح ترافیک در مشهد، از شهریورماه مراکز معاینه فنی با ظرفیت کامل فعال شدند.
    وی اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم مراجعات و تشکیل خطوط و تجمع در مقابل این مراکز، برنامه ریزی شده شمار این مراکز افزایش یابد.
    وی افزود: هم اکنون تعداد خطوط معاینه فنی خودروهای سبک در مشهد به پنج مورد با 16 خط فعال رسیده است.
    وی اظهار کرد: در کل شهرستان های استان هم 35 مرکز با 39 خط فعال در این راستا خدمات دهی می کنند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
    وی با بیان اینکه برای انجام بخشی از آزمون های مربوط به خودروهای گازسوز نیز مراکز تست هیدرو استاتیک فعال شده اند، گفت: این مراکز که ویژه خودروهای گازسوز و دارای سیلندرهای فولادی بدون درز هستند در مشهد چهار مورد و در شهرستان ها 6 مورد است.
    وی اظهار کرد: باتوجه به حجم مراجعه ها، برنامه ریزی شده این تعداد نیز 11 مورد دیگر افزایش یابد که از این تعداد 5 مرکز به مشهد و 6 مرکز هم در سایر شهرستان های استان ایجاد می شود.
    وی اظهار کرد: با توجه به اینکه همه خودروهای گازسوز باید این تست را انجام دهند، گفت: در این میان خودروهایی که به صورت غیرمجاز گازسوز شده اند برای گذراندن این آزمون مشکل دارند که منتظر تصمیم کشوری در این رابطه هستیم .
    سالیانی گفت: در واقع سامانه پلاک خوان مراکز معاینه فنی به شبکه نظارتی نیروی انتظامی متصل است و در واقع اطلاعات خودروهایی که غیرمجاز گازسوز شده اند در این 2 سامانه مغایرت دارد.
    وی اظهار کرد: خودرو ثبت شده در سامانه ناجا و نیز اطلاعات مندرج در کارت خودرو برای این دسته از ماشین ها، بنزین سوز است اما خودرو گازسوز است که در عمل مغایر با اطلاعات اولیه است و این امکان دریافت معاینه فنی را نمی دهد.
    وی عنوان کرد: در این راستا در کشور تلاش بر آن است این مشکل به نوعی حل شود.
    هم اکنون در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد بیش از یک میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت تردد می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو