فونیکسریمکسبهتام

نقش ۱۵ درصدی ناهنجاری‌های فردی در عوامل انسانی تصادف‌های کشورهای جهان سوم

عصر خودرو- رییس اداره طرح عملیات پلیس راهور مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اخلاق در رانندگی را از عوامل موثر در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی قلمداد کرد و گفت: نتیجه پژوهش‌های به عمل آمده در کشورهای جهان سوم نشان می‌دهد که ‌ناهنجاری‌های فردی عامل ۱۵ درصد، رانندگی غیر مسئولانه و روحیه فردگرایانه و داشتن حس برتری فردی در رانندگی دلیل ۱۰ درصد از عوامل انسانی تصادفات است.

نقش ۱۵ درصدی ناهنجاری‌های فردی در عوامل انسانی تصادف‌های کشورهای جهان سوم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ رسول ابراهیمی، رییس اداره طرح عملیات پلیس راهور که در در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری و اخلاق در رانندگی در کاهش سوانح ترافیکی موثر است. نتیجه پژوهش‌های به عمل آمده در کشورهای جهان سوم نشان می‌دهد که ‌ناهنجاری‌های فردی عامل 15 درصد و رانندگی غیر مسئولانه و روحیه فردگرایانه و داشتن حس برتری فردی در رانندگی دلیل 10 درصد از عوامل انسانی تصادفات است.

    وی افزود: سد معبر، انجام رفتارهای خطرناک و گفتار نامناسب به قصد تلافی اشتباه و تخلف دیگر و همچنین عدم پذیرش اشتباه از سوی برخی از رانندگان از دیگر علل انسانی ایجاد حادثه رانندگی است. بنابراین احساسات راننده در کیفیت ترافیک نقش بسزایی دارد، چنان که لازمه زندگی اجتماعی پذیرش قوانین است.

    ابراهیمی درباره اخلاق رانندگی تاکید کرد: اخلاق رانندگی، بیان قوانین راهنمایی و رانندگی و بیان مهارت‌ها و اصول فنی رانندگی نیست، بلکه جزو آن دسته از قوانین و اصول اخلاقی است که به هنگام رانندگی، به عنوان یک فاعل اخلاقی باید آنها را رعایت کرد. در واقع اخلاق رانندگی‌، بایدها و نبایدهای اخلاقی و مسائلی است که در قوانین راهنمایی و رانندگی بیان نشده و انجام دادن یا ندادن آن اعمال جایز است، ولی به لحاظ اخلاقی ممکن است انجام آنها الزامی یا ممنوع باشد.

    رییس اداره طرح عملیات پلیس راهور در پایان با اشاره به اهمیت پیشگیری از سوانح و حوادث اظهارداشت: در دین مبین اسلام نیز انسان از خشم و ضایع کردن حق دیگران منع شده است پس با این تعالیم ما علاوه بر ایجاد نظم در جامعه باید از حوادثی که گاهی منجر به از دست دادن عضو یا اعضای خانواده می‌شود و گاهی ضررهای جبران ناپذیری به دنبال دارد پیشگیری کنیم و فراموش نکنیم با حفظ اخلاق و دقت در پیروی از قوانین می‌توانیم جلوی حوادث ناگوار را بگیریم.

    به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو