فونیکسریمکسبهتام

چگونه در شهر رانندگی کنیم؟

عصر خودرو- بر اساس نظر کارشناسان به طور کلی رانندگی در سطح شهر، نیاز به دقت بیشتری دارد زیرا در زمان رانندگی در شهر شما با المان‌ها و اجسام بیشتری در تعامل هستید و باید دقت بیشتری در زمان رانندگی به خرج دهید.

چگونه در شهر رانندگی کنیم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین، بر اساس نظر کارشناسان به طور کلی رانندگی در سطح شهر، نیاز به دقت بیشتری دارد زیرا در زمان رانندگی در شهر شما با المان‌ها و اجسام بیشتری در تعامل هستید و باید دقت بیشتری در زمان رانندگی به خرج دهید.

    در این مطلب قصد داریم متد و رفتار صحیح را در زمان رانندگی در شهر را بیان کنیم.

    سرعت اتومبیل خود را کنترل کنید

    در شهر عرض خیابان‌ها متفاوت است و امکان دارد در مکان‌هایی قرار بگیرید که عرض خیابان در آنجا بسیار کم باشد به همین دلیل باید سرعت اتومبیل را به حداقل کاهش دهید تا بتوانید تمرکز لازم برای رانندگی در این مکان‌ها را به بوجود بیاورید؛ زمانی که عرض کوچه و یا خیابان کم می‌باشد ضمن اینکه باید به مسیر پیش رویتان توجه کنید، می‌بایست حواستان به کناره‌های اتومبیل باشد تا بدنه خودرو به جایی برخورد نکند. به طور کل در سطح شهر می‌بایست سرعت اتومبیل خود را کاهش دهید، زیرا مناطق شهری مکان‌هایی هستند که مردم زیادی در آن‌ها زندگی می‌کنند از همین سو ممکن است هر لحظه فردی در هنگام رد شدن از عرض خیابان، از جلو خودرو شما گذر کند به همین دلیل باید همیشه کنترل اتومبیلتان را در دست داشته باشید و بتوانید به سرعت واکنش نشان دهید. به طور کل همیشه پیشنهاد می‌شود در مناطق شهری به شکلی رانندگی کنید که بتوانید در برابر هر عملی، واکنش نشان دهید؛ اگر خودرویتان گیربکس دستی دارد، سعی کنید با دنده سنگین در سطح شهر رانندگی کنید و اگر با اتومبیل‌های اتوماتیک رانندگی می‌کنید بهتر همیشه سرعتتان را قابل کنترل نگه دارید.

    به علائم توجه کنید

    علائم شهری و پلیسی در هر شهر، بسته به خیابان‌ها و معابر موجود در آن منطقه متفاوت است؛ در بسیاری از موارد رانندگان بدون توجه به این علائم مرتکب جرم شده و توسط پلیس و یا دوربین‌های نظارتی جریمه می‌شوند. قبل از اینکه اتومبیلتان را پارک کنید، ابتدا به اطرافتان خوب نگاه کنید و اگر تابلو پارک ممنوع را مشاهده نکردید سپس اقدام به پارک کردن کنید؛ همچنین قبل از اینکه وارد یک منطقه شهری جدید شوید ابتدا قوانین منحصر به فرد آن شهر را خوب مطالعه کنید.

    قوانینی همچون ساعت عبور و مرور و یا طرح ترافیک زوج و فرد، از جمله قوانینی هستند که ممکن است در برخی از شهر‌ها بر قرار باشد، پس بهتر است قبل از ورود به یک شهر جدید از تمام قوانین حاکم بر آن مطلع شوید. همچنین هیچ‌‌چیز بدتر از آن نیست که در سطح یک شهر گم شوید. در همه جای دنیا در شهر‌های بزرگ، خیابان‌ها و کوچه‌ها به شکل پیچیده‌ای بوجود آمده‌اند پس بهتر است در زمان رانندگی در شهر به علائم شهری و راهنمایی توجه کنید تا مشکلی از بابت مسیریابی برایتان بوجود نیاید؛ همچنین در این مواقع می‌توانید از نرم‌افزار‌های مسیریاب و یا GPS استفاده کنید تا در زمان رانندگی در شهر سردرگم نشوید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو