فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

تشخیص خودروی لوکس باید بر مبنای قیمت آن باشد

عصر خودرو- رئیس سازمان توسعه تجارت ایران معتقد است لوکس بودن خودرو باید براساس قیمت مشخص شود، زیرا ممکن است قدرت موتور خودرویی زیر ۲۳۰۰ سی سی اما قیمت آن بالاتر از ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار باشد و لوکس تلقی شود به همین دلیل پارسال از وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیات وزیران خواستیم قیمت خودروی لوکس بر مبنای ارزش آن باشد.

تشخیص خودروی لوکس باید بر مبنای قیمت آن باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «مجتبی خسروتاج» امروز (یکشنبه) در آستانه روز ملی صادرات در نشست خبری در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران گفت: براساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمام کالاهای سرمایه ای که در کشور عرضه می شود باید از خدمات پس از فروش در کشور برخوردار باشد.
    وی افزود: در قانون صراحتی برای پوشش گارانتی (ضمانت) محصول ندارد، اما قانون گفته که دولت باید دقت کند کالاهای سرمایه ای که وارد می شود از خدمات پس از فروش برخوردار باشند و براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری که در دی ماه ابلاغ شد، تنها نمایندگان رسمی حق واردات خودرو و پیش فروش دارند و آخرین بخشنامه تاکید می کند فقط نمایندگان رسمی می توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره پیش فروش برخی خودروهای لوکس در بازار نیز گفت: ممکن است شرکت ها در گذشته واردات داشتند و با شرکت های رسمی قرارداد خدمات پس از فروش داشتند، اگر مصرف کننده مطمئن شود که خدمات پس از فروش دارد می توانند اقدام به خرید کند و مشکلی ندارد.
    وی تصریح کرد: اگر نمایندگی رسمی نباشد کسی که فروشنده کالا است باید قرارداد خود را نشان دهد و خدمات پس از فروش داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است مصرف کننده در دریافت خدمات پس از فروش با مشکل مواجه شود.
    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: شرکت هایی که پیش فروش می کنند باید مجوز واردات داشته باشند و براساس اطلاعات اکثر شرکت های مجوز لازم ندارند.
    وی درباره خرید خودروهای لوکس گفت: بهتر است خریداران صبر کنند تا نوسان های قیمت برطرف شود و بعد اقدام به خرید کنند.
      بر اساس مصوبه دولت خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی لوکس محسوب می شود و واردات آن به کشور ممنوع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو