فونیکسریمکسبهتام

چگونه سرویس مدارس غیرمجاز را تشخیص دهیم

پیکان از سال‌های آینده تاییدیه سرویس مدرسه نمی‌گیرد

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: والدین می‌توانند با استفاده از بارکدخوان گوشی تلفن همراه خود و QR Code درج شده بر روی برچسب ‌سرویس‌ مدارس از مجاز و غیرمجاز بودن آن‌ها آگاه شوند.

پیکان از سال‌های آینده تاییدیه سرویس مدرسه نمی‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،رضا قاضی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران   اظهار داشت: سرویس‌ مدارس مجوز فعالیت خود را از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند و سپس رانندگان سرویس مدارس به سازمان تاکسیرانی ارجاع می‌شوند و در صورت تأیید صلاحیت جسمی خود و خودرو و ارائه برگه عدم سوء پیشینه و اعتیاد و آموزش دوره‌های رانندگی می‌توانند مجوز سرویس مدارس را از تاکسیرانی اخذ کنند.
    وی افزود: برای سال تحصیلی جدید، 16 هزار و 100 سرویس مدارس ثبت نام کردند که در این میان تعدادی تایید شدند و تعدادی هم در حال بررسی هستند.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد: خودرو رانندگان سرویس مدارس باید معاینه فنی و بیمه شخص ثالث برای سرنشینان داشته باشد، همچنین برای خودرو‌های شخصی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت دارند، داشتن بیمه خودرو‌های عمومی اجباری است.

    قاضی بیان کرد: مقرر شده تا در سال‌های آینده خودرو پیکان از چرخه سرویس مدارس حذف شود و رانندگانی که سواری پیکان دارند، نمی‌توانند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اذعان کرد: برچسب‌های سرویس مدارس در حال توزیع است و با این برگه‌ها رانندگان سرویس مدارس می‌توانند در ساعاتی که دانش آموزان را جابه جا می‌کنند، در محدوده زوج و فرد وارد شوند و با تدابیری که اتخاذ شده جریمه هم نمی‌شوند.

    وی با اشاره به درج بارکد بر روی برچسب سرویس مدارس بیان کرد: داشتن برچسب سرویس مدارس در سال 96 اجباری است و نداشتن آن به معنای غیرمجاز بودن سرویس مدارس است.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد: بارکد درج شده بر روی برچسب سرویس مدارس، اصالت خودرو و راننده را تایید می‌کند و پلیس و دستگاه‌های نظارتی از این طریق مطلع می‌شوند که برچسب جعلی نیست.

    قاضی در پایان اظهار داشت: والدین می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه خود از QR Code درج شده بر روی برچسب سرویس مدارس عکس بگیرند و به وسیله بارکدخوان گوشی از مجاز و غیرمجاز بودن سرویس مدارس فرزندان خود آگاه شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو