فونیکسریمکسبهتام

توصیه‌ها و تمهیدات پلیس راهور برای ماه محرم

توصیه‌های پلیس به هیات‌ها درباره مکان‌یابی ایستگاه‌های صلواتی و مسیرهای حرکت دسته‌ها

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آماده‌باش پلیس راهور در ایام محرم خبر داد.

توصیه‌های پلیس به هیات‌ها درباره مکان‌یابی ایستگاه‌های صلواتی و مسیرهای حرکت دسته‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی‌ مهری در این‌باره گفت: امسال آغاز ماه محرم همزمان با ابتدای مهرماه و بازگشایی مدارس است و در همین راستا ماموران پلیس راهور در سراسر کشور اقداماتی را در هر دو مورد در دستورکار خود قرار داده‌اند.

    وی با بیان اینکه ماموران راهور در این ایام در آماده‌باش کامل هستند، ادامه داد: در سراسر کشور از هیات‌ها و مساجد و ... خواسته‌ایم تا مسیر دسته‌جات خود را طوری انتخاب کنند که منجر به ایجاد ترافیک و مسدود شدن مسیر نشود.

    رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در این زمینه در شهرهای مختلف طرح ترافیکی خاصی پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: باتوجه به اینکه دسته‌جات در ساعات پایانی شب حرکت می‌کنند مقرر شده تا یک نفر با لباس دارای شب‌رنگ یا رنگ‌روشن در این دسته‌جات حضور داشته و خودروها را هدایت کند که آموزش‌های لازم به این افراد داده شده است.

    وی به عزاداران حسینی توصیه کرد هنگام عبور از عرض خیابان یا ایستادن در حاشیه خیابان باید توجه داشته‌باشند که به علت تاریکی هوا و رنگ مشکی لباس‌، امکان رویتشان از سوی راننده کمتر است و به همین دلیل لازم است حتما از محل‌های مجاز عابرپیاده عبور کنند ضمن اینکه رانندگان نیز لازم است با دقت بیشتری رانندگی کنند.

    وی همچنین با اشاره به ایستگاه‌های صلواتی نیز گفت: مکان‌یابی این ایستگاه‌ها نیز باید طوری باشد که منجر به ایجاد ترافیک نشود.

    سردار مهری با اشاره به آماده‌باش پلیس در این ایام درباره تاسوعا و عاشورا حسینی نیز گفت: اوج کار در این دو روز است و ما برای این ایام نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

    رییس پلیس راهور ناجا درمورد بسته‌شدن معابر در این دو روز به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی معابر گفت:  در شرایط خاص پلیس ترجیح می‌دهد محدودیت و ممنوعیت ترافیکی را اعمال کند و ما در مناسبت‌های ملی و مذهبی چنین اقداماتی را به شکل موقتی انجام می‌دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط