فونیکسریمکسبهتام

معاون شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل تشریح کرد

جزئیات مهم‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور

عصر خودرو- آزادراه‌های جدیدی که در دست ساخت است با متصل شدن به کریدورهای اصلی شمالی جنوبی و غربی شرقی و تسهیل ترانزیت نقش مهمی در توسعه حمل و نقل جاده‌ای در کشور دارند.

جزئیات مهم‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران ، یکی از اصلی‌ترین طرح‌هایی که از سوی دولت پیگیری می‌شود ساخت آزادراه و اتصال راه‌ها و شریان‌های اصلی برای کاهش زمان سفر، افزایش امنیت، کاهش مصرف سوخت و کمک به حفظ محیط زیست است و هدف مهمتر تکمیل حمل و نقل چند وجهی و گسترش استفاده از حمل و نقل ریلی و دریایی است که از این طریق ایران با توجه به قرار گرفتن در چهارراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب دنیا می‌تواند درآمد حاصل از ترانزیت کالا را جایگزین درآمدهای نفتی کند. روز یکشنبه در راستای تکمیل کریدور آزادراهی شرق به غرب، 40 کیلومتر از آزادراه ارومیه- تبریز به بهره‌برداری رسید که نقش کلیدی در کاهش مسیر میان دو استان آذربایجان شرقی و غربی دارد. این قطعه بخشی از آزادراه 152 کیلومتری ارومیه به تبریز است که به اهتمام دولت تدبیر و امید احداث می‌شود.
    آزادراهی برای خروج ارومیه از بن‌بست
    حسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل نقل در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: آزادراه ارومیه – تبریز مسیر تهران- ارومیه را از 250کیلومتر به 140 کیلومتر کاهش می‌دهد و از طرف دیگر این آزادراه عمود بر کریدور شمال به جنوب از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی است. مسیر کریدورشماره 10 یا کریدور شمال به جنوب نزدیک به 20درصد جمعیت کشور را که در حاشیه این کریدور سکونت دارند، در بر می‌گیرد. این کریدور می‌تواند محور توسعه این مناطق باشد. این مسیر همچنین تجارت 200 میلیون نفر را در کشورهای آسیایی و اروپایی تأمین می‌کند. بسیاری از شهرهای مرزی در غرب و جنوب غرب در مسیر این کریدور قرار دارد.

    آزادراه ارومیه- تبریز در شمال غرب کشور و در ادامه کریدور آزادراهی شرق به غرب، استان‌ آذربایجان شرقی را به ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی متصل می‌کند. استان آذربایجان غربی بواسطه عوارض طبیعی نظیر کوه و دریاچه ارومیه محصور است که این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در خارج کردن استان از انزوا دارد.این آزاد راه بناست در آینده در محل تقاطع با محور تبریز – آذرشهر ادامه یابد و با بهره‌برداری نهایی از آن یکی از اصلی‌ترین قطعات باقی مانده پازل کریدور شرق به غرب آزاد راهی کشور برداشته خواهد شد. آزادراه ارومیه- تبریز در شمال غرب کشور و در ادامه کریدور آزادراهی شرق به غرب، استان‌ آذربایجان شرقی را به ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی متصل می‌کند.

    افتتاح قطعه 4 کنارگذر جنوبی تهران بزودی
    به گفته میرشفیع 2 محور مهم دیگر که در روزهای آینده افتتاح می‌شود قطعه 4 کنار گذر جنوبی تهران و 14 کیلومتر از کنار گذر غربی استان اصفهان است. وی همچنین از برنامه ساخت چند آزادراه جدید در کشور خبر داد و گفت: آزادراه نطنز تا بندرعباس محور جدید در دست ساخت است که قطعات آن از اردکان تا مهریز در حال ساخت است.میرشفیع افزود: محور اصفهان به شیراز به طول 220 کیلومتر نیز در حال ساخت است که با تکمیل آن 110 کیلومتر از مسیر اصفهان به شیراز کاهش می‌یابد. ساخت 350 کیلومتر آزادراه حرم تا حرم محور دیگری است که میرشفیع به آن اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط