فونیکسریمکسبهتام

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

بررسی طرح ممنوعیت تردد اتوبوس‌های دانش‌آموزی بین ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح

عصر خودرو- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در اصلاح شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی چند نظر مطرح است و یک نظر این است که تردد اتوبوس‌های دانش‌آموزی بین ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح ممنوع شود.

بررسی طرح ممنوعیت تردد اتوبوس‌های دانش‌آموزی بین ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اخبار از اصلاح آیین‌نامه اردوی دانش‌آموزی اظهار داشت: این آیین‌نامه چند نوبت بررسی شده است و آخرین بار چند ماه گذشته بازنگری صورت گرفته بود اما تغییرات تصویب نشده بود.

    وی افزود: بعد از حادثه تلخ سرنگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی، این آیین‌نامه بازهم بازنگری شد و این بار نسبت به نسخه قبل، حدود 30 درصد تکمیل‌تر شده است.

    فیض ادامه داد: پیش از این شیوه‌نامه توسط وزیر پرورش ابلاغ می‌شد اما اکنون وزیر، 2 گزینه جدید را برای ابلاغ مطرح کرده است؛ یکی اینکه آیین‌نامه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود و دیگر اینکه در کمیسیون ایمنی راه‌ها تصویب شود.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ممکن است بخشی از آیین‌نامه که مربوط به ایمنی راه‌هاست در کمیسیون ایمنی راه‌ها تصویب شود، گفت: در این صورت بعد از تصویب آن کمیسیون، باقی موارد شیوه‌نامه را آموزش و پرورش تصویب کند.

    وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این شیوه‌نامه تکالیفی برای دیگر دستگاه‌ها تعیین شده است و آموزش و پرورش نمی‌تواند برای دستگاه‌های دیگر تکلیف معین کند، خود آنها هم باید در تصویب نقش داشته باشند.

    فیض در خصوص ادامه تردد در شب در اردوهای دانش‌آموزی بیان داشت: چند بار در شیوه‌نامه‌های گذشته این مسئله مطرح شده است و اکنون در بازنگری مجدد هم چند نظر مطرح است.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: یک نظر ممنوعیت تردد در محدوده بین ساعت 12 شب تا 4 صبح است و دیگر اینکه تمهیداتی برای تردد در شب ایجاد شود مثلاً برای تردد در شب، کارت ایمنی فوق‌العاده صادر شود و وسیله نقلیه با ماشین پلیس اسکورت شود و یا از 3 راننده و کمک راننده در اتوبوس استفاده شود.

    وی با اشاره به اهمیت تداوم اردوهای دانش‌آموزی به دلیل نقش تربیتی آنها، گفت: اگر اردوها در شب مطلقاً ممنوع شود، مدت زمان اردو طولانی می‌شود و افزایش مدت زمان اردو، تعداد افراد شرکت‌کننده را کاهش می‌دهد و نهایتاً تعداد اردوها به دلیل افزایش هزینه کاهش می‌یابد در حالی که استفاده حداکثری از ظرفیت اردوها در کنار تأمین ایمنی آنها، برای آموزش و پرورش بسیار مهم است.

    فیض خاطر نشان کرد: بنابر ابلاغ وزیر فعلاً تردد در شب ممنوع است و اردوها در روز برقرار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو