فونیکسریمکسبهتام

موافقتنامه تردد بدون مالیات کامیون‌های ایران و بلاروس امضا شد

عصر خودرو- ایران و بلاروس در اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای،با امضای توافقنامه‌ حمل و نقلی برای تبادل پروانه تردد بدون مالیات کامیون‌های یکدیگر موافقت کردند.

موافقتنامه تردد بدون مالیات کامیون‌های ایران و بلاروس امضا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی،ایران و بلاروس در سومین اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای، ضمن امضای صورتجلسه مذاکرات و پیش نویس تفاهم نامه همکاری‌های حمل‌ونقلی فی‌مابین، برای تبادل پروانه تردد بدون مالیات کامیون‌های یکدیگر اعم از دوجانبه، ترانزیت و کشور ثالث به تعداد 750 عدد با تاریخ انقضایی برابر با ژانویه سال بعد موافقت کردند.​

    در پایان این نشست دو جانبه و مذاکرات فشرده دو کشور، رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان و به عنوان مذاکره کننده ارشد هیات ایرانی با تقدیر و قدردانی از تعامل و همراهی طرف بلاروسی اظهار داشت : امیدواریم طبق صورت جلسه ای که در این اجلاس امضا شد باب گفتگو های بیشتر از گذشته و همکاری های سازنده تری با کشور بلاروس باز شود زیرا ما خواهان همکاری و ارتباط تنگاتنگ و محکم تری در حمل و نقل جاده ای با کشور بلاروس هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه هر دو کشور آمادگی های لازم برای گسترش همکاری های جاده ای را دارا می باشند افزود : جمهوری اسلامی ایران امیدوار است تا ، پتانسیل ها و توانمندی های دو کشور در راستای افزایش ترانزیت و حمل و نقل جاده ای فی مابین که منجر به شکوفایی و رونق هرچه بیشتر تجاری ، بازرگانی و اقتصادی با استفاده از ظرفیت های حمل و نقلی استفاده شود.

    نفیسی با یادآوری اینکه مذاکرات در این دو روز به صورت فشرده انجام شده است ابراز امیدواری کرد که در آینده ی نزدیک هیات بلاروسی با حضور در کشور ایران و جلسات دیگری بتوانند با جاذبه ها و کریدور های ایرانی از نزدیک بیشتر آشنا شوند.

    بر اساس این گزارش گنادی آلکاسیان رئیس حمل و نقل  بین المللی و سامانه صدور مجوز تردد وزارت حمل و نقل و ارتباطات  کشور بلاروس و  مسئول هیات اعزامی به اجلاس در این مراسم با تشکر از مهمان نوازی ایرانیان در دو روز مذاکرات خاطر نشان کرد : به دلیل مذاکرات فشرده و گسترده ای که با ایرانیان برگزار شد، خوشحال هستم و امیدوارم که در آینده نزدیک بتوانم از نزدیک با این کشور بیشتر آشنا شوم.

    وی با تاکید بر اینکه همکاری بیشتر منوط به افزایش مذاکرات در سفرهای آتی است گفت: در این مذاکرات توانستیم که یک کار ثمربخش را برای دو کشور به نتیجه برسانیم که البته به دلیل محدودیت های زمانی امکان اینکه بر موارد بیشتری تمرکز کنیم وجود نداشت به هر صورت کاری که در این دور از مذاکرات انجام گرفت توانست نقشه راه را برای همکاری های آتی مشخص کند.

    گفتنی است برپایه صورت جلسه نهایی مذاکرات که در پایان اجلاس بین طرفین مبادله گردید ، دو کشور متعهد شدند تا حجم تجارت و اطلاعات کنونی حمل و نقل جاده ای خود را به یکدیگر به اشتراک بگذارند تا با توجه به روند رو به رشد روابط اقتصادی بین دو کشور، تسهیلات حمل و نقلی لازم برای استفاده از ظرفیت های متقابل را تامین کنند.

    همچنین دو طرف برای تبادل پروانه تردد بدون مالیات کامیون های یکدیگر اعم از دوجانیه، ترانزیت و کشور ثالث به تعداد 750  عدد با تاریخ انقضایی برابر با ژانویه سال بعد موافقت کردند.​

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو