فونیکسریمکسبهتام

نقد و بررسی رنو تندر+تصاویر

عصر خودرو: خودرویی ارزان و اقتصادی این نخستین چیزی است در اولین نگاه به رنو تندر به راحتی قابل تشخیص است.

نقد و بررسی رنو تندر+تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰
  • نقد و بررسی رنو تندر+تصاویر
  • نقد و بررسی رنو تندر+تصاویر
  • نقد و بررسی رنو تندر+تصاویر
  • نقد و بررسی رنو تندر+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازجام جم آنلاین، "خودرویی ارزان و اقتصادی" این نخستین چیزی است در اولین نگاه به رنو تندر به راحتی قابل تشخیص است. این خودرو در حقیقت حاصل تفکر طراحان شرکت رنو برای ساخت خودرویی مقرون به صرفه با قیمتی در حدود 5000 دلار بود که نخستین نسل آن با عنوان پروژه X90 توسط شرکت «داچیا» زیرمجموعه رومانیایی کمپانی رنو تولید و به بازار کشورهایی نظیر برزیل، مراکش، روسیه، هند، کلمبیا و البته ایران عرضه شد. عملکرد خوب رنو تندردر کنار مصرف کم و طراحی کاربردی موجب شده تا عده قابل توجهی طرفدار این خودروی ارزان و اقتصادی باشند.
ظاهر مکعبی شکل رنو تندر از جمله مواردی است که مورد پسند بسیاری از علاقه مندان به خودرو نیست؛ اما از یاد نبرید که ما درباره یک خودرو اقتصادی و کاربردی صحبت می کنیم نه یک محصول لوکس و مشتری پسند! در واقع همین طراحی جعبه گونه با ارتفاع سقف زیاد موجب شده تا این خودرو در کمترین طول و عرض ممکن بیشترین فضا را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. افزون بر این، در نگاه اول به هیچ وجه انتظار نمی رود که فضای صندوق عقب این خودرو در مقایسه با خودرویی مانند پژو پارس جادارتر باشد.

قیمت رنو تندر هم اکنون در بازار رسمی نزدیک به 39 میلیون تومان برآورد می شود. این خودرو به یک پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ مجهز است که 105 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه را فراهم می کند. شتاب صفر تا صد این دورگه فرانسوی-رومانیایی حدود 10.3 ثانیه است که در مقایسه با نمونه های مشابه نظیر لیفان 520 عدد قابل قبولی به نظر می رسد. رنو تندر از بیشینه سرعت 175 کیلومتر در ساعت برخوردار است و با مصرف سوخت 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر اقتصادی بودن خود را به رخ رقیبان می کشد.
طراحی کابین رنو تندرچندان از زیبایی خاصی برخوردار نیست. در کنار فرم ساده و قدیمی داشبورد، صندلی های نیمکت گونه این خودرو نیز کاملا به چشم می آید. شاید بهترین قسمت طراحی داخلی رنو تندر غربیلک فرمان آن باشد که بسیار خوش دست طراحی شده است. با این وصف، راننده در هنگام نشستن در این خودرو به دلیل تسلط کافی به فرمان و نشان دهنده ها احساس نسبتا خوبی خواهد داشت. با این حال، به دلیل صندلی های خشک و نیمکتی شکل در قسمت عقب و قرارگیری کلید بالابر پنجره در زیر پای سرنشینان عقب احتمالا احساس خوشایندی به شما دست نخواهد داد.

با وجود معایبی که متوجه طراحی داخلی و خارجی رنو تندراست، رانندگی با این خودرو می تواند لذت بخش باشد. پیشرانه نرم و روان این خودرو در کنار جعبه‌دنده خوب آن موجب شتاب گیری سریع و تعویض دنده راحت شده است. افزون بر این، سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو نیز برای تردد در محیط شهری کاملا مناسب است. با این حال، به دلیل ارتفاع قابل توجه این خودرو نباید انتظار یک رانندگی اسپرت را از آن داشته باشید. همچنین با روشن کردن کولر این خودرو، شاهد افت محسوس قدرت موتور خواهید بود که رانندگی در سربالایی را برای شما کمی مشکل می کند. همچنین یکی دیگر از مشکلات رنو تندرارتفاع نسبتا زیاد صندوق عقب است که دید عقب را برای رانندگان کوتاه قامت به شدت کاهش می دهد.

از دیگر امکانات رنو تندر می توان به ایربگ راننده و سرنشین، ترمز ABS و EBD، رادیو با قابلیت پخش CD Audio، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، کولر، رینگ اسپرت، پنجره‌های برقی برای 4 سرنشین و کامپیوتر سفری اشاره کرد. در مجموع می توان گفت که رنو تندریک خودرو بی عیب و نقص محسوب نمی شود اما با توجه به قیمت خود جز محصولات کاربردی و اقتصادی دسته بندی می گردد و بسیاری از نیازهای مهم خریداران مانند رانندگی روان در محیط شهری، امکانات رفاهی اولیه، فضای جادار و کاربری ساده را برآورده می سازد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو