فونیکسریمکسبهتام

در جلسه ویژه رسیدگی به حوادث رانندگی در دادستانی کل مقرر شد

تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات و دلایل وقوع حوادث رانندگی

عصر خودرو- در پی دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور در خصوص پیگیری حادثه رانندگی اتوبوس دانش آموزان در داراب استان فارس جلسه ویژه‌ای با حضور وزرای آموزش و پرورش راه و شهرسازی و جمعی از معاونان این دو وزارتخانه و سردار مهری رییس راهور ناجا به ریاست دادستان کل کشور تشکیل شد.

تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات و دلایل وقوع حوادث رانندگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از  روابط عمومی دادستانی کل کشور، در این جلسه مقرر شد که کارگروه تخصصی و ویژه ای با ضرب الاجل یک ماهه به بررسی مشکلات موانع و راهکارهای کاهش و کنترل حوادث جاده‌ای تشکیل شود.

    حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این جلسه که صبح امروز در محل دادستانی کل کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت کاهش و کنترل حوادث رانندگی در سطح کشور خواهان اتخاذ تصمیمات بازدارنده تر در این زمینه شد و گفت: با توجه به کثرت وسایل نقلیه و افزایش سالانه مسافرت ها ضرورت دارد که تمام دستگاه های متولی با تعامل و همفکری در خصوص کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی تلاش کنند و قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نیز بر حسب وظیفه خود از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

    وی افزود: در بحث جرایم رانندگی متاسفانه احساس می شود که بازدارندگی مناسب وجود ندارد و بعضا برخی افراد به راحتی مقررات را زیر پا می گذارند و عنوان می‌کنند که جریمه اش را می پردازیم، در حالی که برای چنین افرادی نباید به جریمه کردن اکتفا کنیم و راه های دیگری برای بازدارندگی یا به عبارتی  نقره‌داغ کردن افرادی که با بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب خسارت های جانی و مالی برای خود و دیگران می شوند باید در نظر گرفته شود.

    دادستان کل کشور تاکید کرد: ضروری است که به منظور کاهش تلفات و سوانح رانندگی طرح‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدتی اندیشیده شود ودر حوزه حمل و نقل عمومی نیز نظارت های موثرتری صورت گیرد تا شاهد حوادثی نظیر حادثه داراب و حوادث مشابه آن نباشیم.

    منتظری همچنین از دستور خود به دادستان های سراسر کشور درباره رسیدگی‌های  فوری به حوادث رانندگی و حوادث مرتبط با مسافران با هدف کاهش اتلاف وقت و سرگردانی آنان در حین مسافرت خبر داد.

    در این جلسه رییس پلیس راهور کشور به ارائه گزارشی از روند حوادث و تلفات رانندگی در کشور و بیان جزییاتی از حادثه داراب پرداخت و از آمادگی ناجا به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر جاده ها و همکاری با دیگر نهادها و ارگان های متولی خبر داد.

    وزیران آموزش و پرورش و راه و شهرسازی نیز گزارشی از اقدامات خود در خصوص کاهش تلفات و حوادث جاده ای و ساماندهی سفرها و اردوهای دانش آموزی ارائه و از ورود جدی دادستانی کل کشور به موضوع حوادث رانندگی استقبال کردند.

    در پایان مقرر شد کارگروه ویژه در اسرع وقت تشکیل و نسبت به بررسی موانع و مشکلات و ارئه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت تصمیم گیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط