فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار قم:

شهر قم به ۷ هزار پارکینگ خودرو نیاز دارد

عصر خودرو- معاون امور زیربنایی شهردار قم گفت: این شهر به ۷ هزار پارکینگ خودرو نیاز دارد.

شهر قم به ۷ هزار پارکینگ خودرو نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا قاری قرآن، در جلسه شامگاه یکشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وجود 5 هزار پارکینگ در شهر قم اظهار داشت: دو هزار پارکینگ زائر و دو هزار پارکینگ در صحن شرقی تعبیه شده که پارکینگ صحن شرقی بدون کیفیت است.

    وی افزود: همچنین هزار واحد پارکینگ در دیگر نقاط شهر داریم که آن‌ها هم مانند صحن شرقی حرم مطهر فضاهای روباز و بدون کیفیت هستند.

    معاون امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به جایابی نقاط مناسب باری پارکینگ گفت: ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر مغایر با اینکه هسته مرکزی نباید حمل و نقل شخصی وجود داشته باشد نیست چراکه مراکزی داریم در هسته مرکزی شهر که در هر صورت نیاز به پارکینگ دارند.

    وی خاطرنشان کرد: هفت هزار پارکینگ نیاز شهر است که باید در قالب پارکینگ‌های با کیفیت و طبقاتی احداث شود.

    معاون شهردار قم با اشاره به اینکه در بودجه سالیانه شهرداری این پارکینگ‌ها دیده شده و مورد تصویب قرار گرفته است افزود: در حال حاضر شهردار منطقه هفت برای احداث یک پارکینگ در خیابان دورشهر بر اساس بودجه و مطالعات مشاور پیش می‌رود.

    وی با اشاره به نگرانی‌های اعضای شورای شهر قم درباره اجرایی نبودن ساخت پارکینگ در آن منطقه گفت: اگر شهرداری منطقه بتواند تملک کند اجرایی شدن آن پیچیده نیست.

    رأی منفی به تملک پارکینگ

    اعضای شورای اسلامی شهر قم در جلسه شامگاه دوشنبه لایحه مجوز اعمال ماده 9 برای تملک پارکینگ عمومی در خیابان دور شهر را تصویب نکردند.

    برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم معتقد بودند مطالعات کافی روی این پارکینگ صورت نگرفته و جانمایی درستی ندارد که موجب مشکل در اجرا خواهد شد.

    این درحالی است که به گفته غلامرضا جانقربان، سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم، این نقطه در طرح تفصیلی شهر قم برای ایجاد یک پارکینگ عمومی دیده شده است و مطالعات کافی روی آن صورت گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو