فونیکسریمکسبهتام

ب ام و در تدارک تولید یک خودروهای پیل سوختی تا سال ۲۰۲۵

عصر خودرو- ب ام و در حال تمرکز شدید روی فناوری الکتریکی است اما همچنان معتقد است که هیدروژن بهترین راهکار برای رانندگانی است که معمولا مسافت‌های طولانی را رانندگی می‌کنند.

ب ام و در تدارک تولید یک خودروهای پیل سوختی تا سال ۲۰۲۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، ب ام و قصد دارد در سال 2025 اولین خودروی پیل سوخت هیدروژنی خود را روانه بازار کند. 

    کلاوس فرولیخ رئیس بخش توسعه ب ام و در مصاحبه با نشریه انگلیسی اتوکار گفت: ما قصد داریم یک خودروی بزرگ با یک پیل سوختی در سال 2025 بسازیم. پیلهای سوختی خواهند آمد ولی هنوز مشخص نیست که ب ام و تا چه حد با آنها مرتبط خواهد بود.

    این خودروساز آلمانی چند دهه است که از فناوری پیل سوختی استفاده می‌کند و طی سالهای گذشته چندین نسخه اولیه از جمله یک خودرو بر پایه نسل E65 سری هفت ساخته است. این شرکت سابقا هیدروژن را به طور مستقیم در یک موتور درون سوز اصلاح شده وارد می‌کرد، اما نسخه های اولیه کنونی اش از این ماده برای تولید برق که سپس موتور را به حرکت درمی‌آورد، استفاده می‌کنند. این فناوری قرار است ظرف کمتر از یک دهه به تولید در سطح یک سری برسد.

    در شرایطی که بعید است در آینده شاهد یک مدل رولزرویس تمام الکتریکی در آینده نزدیک باشیم، سخنان فرولیخ بیانگر اینست که این برند انگلیسی دیر یا زود یک مدل هیدروژنی-الکتریکی را برای داشتن یک خودرو با درصد آلایندگی صفر ارائه خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط