فونیکسریمکسبهتام

به دانش‌آموزان مصدوم هرمزگانی وعده ندهیم

اجازه حرکت شبانه به اتوبوس حامل ۴۰ دانش‌آموز در جاده مرگ

عصر خودرو- نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت اتوبوس‌های دانش‌آموزان در شب که مطابق با شیوه نامه اردوهاست، نقصی بزرگ و یکی از دلایل اصلی وقوع حادثه خونین تصادف اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی است.

اجازه حرکت شبانه به اتوبوس حامل ۴۰ دانش‌آموز در جاده مرگ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، احمد مرادی در رابطه با تصادف خونین اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه به داراب رفتم و از نزدیک با دانش‌آموزان دیدار کردم، به جز 9 نفری که فوت شدند، تمام سرنشینان اتوبوس دچار جراحت شده بودند که عده‌ای ترخیص و برخی هم‌اکنون در بیمارستان‌های داراب و شیراز بستری هستند.

    وی افزود:‌ در گزارش اولیه پلیس، علت این حادثه خواب آلودگی راننده اعلام شده است، در شیوه نامه اردوهای دانش‌آموزی آمده است که در مناطق گرمسیر تردد اتوبوس‌ها در شب بلامانع است که این مسئله نقصی بزرگ بوده و باید اصلاح شود.

    نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده ترانزیتی شیراز- داراب- بندرعباس ترافیک بالایی دارد و به جاده مرگ معروف است یعنی در حالت عادی و تردد روزانه، امکان بروز حادثه وجود دارد و در چنین شرایطی عجیب است که چرا اتوبوس حامل 40 دانش آموز شبانه به جاده می‌زند.

    مرادی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از راننده‌های اتوبوس اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند و باز هم اجازه رانندگی دارند یعنی اهرم بازدارنده‌ای در این رابطه مشاهده نمی‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه اردوی دانش‌آموزان در بحث مهارت آموزشی و تربیت اجتماعی آنها مفید است، گفت:‌متاسفانه هم‌اکنون امکانات کافی برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی وجود ندارد و اعلام می‌کنند که اگر با تاخیر به محل اسکان برسند از آنها 30 امتیاز کسر می‌شود بنابراین گروه‌های اردویی برای رساندن دانش‌آموزان به مقصد تعجیل دارند.

    نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: متاسفانه در این حادثه 7 دانش آموز فوت شد و عده‌ای دچار مصدومیت و قطع عضو هستند که سطح مالی خانواده‌ها نیز ضعیف و حمایت جدی از دانش‌آموزان مصدوم و قطع عضو ضروری است.

    مرادی در پایان تاکید کرد: در این حادثه شاهد نقص در دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی بودیم یعنی مشکل اصلی از شیوه نامه است که اجازه حرکت در شب را می‌دهد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو