فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری خبر داد

بررسی ممنوعیت تردد شبانه اتوبوس‌ها

ارائه گزارش مستدل واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان تا آخر هفته

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری از ارائه گزارش نهایی بررسی سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت:‌ تا آخر هفته جاری گزارش مستدلی را درباره این سانحه تهیه کرده و در اختیار کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار می‌دهیم.

بررسی ممنوعیت تردد شبانه اتوبوس‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، جواد هدایتی  درباره جدیدترین جزئیات سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی اظهار کرد:‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان متولی حمل‌ونقل جاده و بازوی کناردست کمیسیون ایمنی راه‌ها پس از اطلاع از وقوع این حادثه تمام همکاران در استان‌های هرمزگان و فارس را بسیج کرد تا سر صحنه تصادف حاضر شوند.

    وی ادامه داد: با توجه به این‌که مبدأ سفر هرمزگان بود در ابتدا اقدام به جمع‌آوری اسناد مربوط به مبدأ شروع سفر کردیم.

    وی تصریح کرد:‌ با دستور وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  تیمی از وزارت راه و شهرسازی همان روز حادثه به استان فارس اعزام و سر صحنه واژگونی اتوبوس حاضر شدند.

    وی با یادآوری این‌که به این ترتیب یک سری اطلاعات و نحوه چگونگی بروز سانحه جمع‌آوری شد، اظهار کرد:  همچنین جلساتی را با پلیس راه برای بررسی علل بروز حادثه تشکیل دادیم و برای بررسی نقش وسیله نقلیه و آسیب‌های واردشده به آن به محل توقیف اتوبوس نیز مراجعه کردیم.

    مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به ملاقات با مصدومان و ابراز همدردی با والدین دانش‌آموزان گفت: در راستای جمع‌آوری اطلاعات مصاحبه‌هایی را با دانش‌آموزان به‌عنوان سرنشینان اتوبوس سانحه‌دیده انجام دادیم تا بتوانیم نظر کارشناسی دقیق‌تری در این رابطه داشته باشیم.

    *گفت‌وگو با راننده اتوبوس واژگون‌شده

    هدایتی در ادامه با ابراز مساعدت دادستان شهرستان داراب برای مصاحبه با راننده بازداشت‌شده افزود: از راننده نیز کم‌وکیف واقعه را جویا شدیم و تیم کارشناسی پس از آن عازم شیراز شد و دیروز به تهران بازگشتیم.

    وی با تأکید بر این‌که "باید بتوانیم با جمع‌آوری اطلاعات گزارش دقیق از حادثه و حتی پیش از وقوع آن تهیه کنیم"، تصریح کرد: با توجه به اطلاعات و مستندات جمع‌آوری‌شده جلسات کارشناسی برگزار می‌شود تا بتوانیم گزارش را به رییس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، کمیسیون ایمنی راه‌ها، نمایندگان مجلس و تصمیم‌گیران ارائه دهیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که گزارش مذکور چه‌زمانی آماده و نهایی می‌شود،‌ گفت: زمان اعلام گزارش به اطلاعات و پالایش آن بستگی دارد و باید شواهد و قرائن زیادی را کنار هم بگذاریم تا بتوانیم اظهارنظر قطعی در این رابطه داشته باشیم. عرف معمول دنیا در چنین حوادثی برای ارائه گزارش نهایی یک تا دو ماه است.

    وی ادامه داد: در بررسی دلایل واژگونی اتوبوس تنها به اطلاعات سر صحنه اکتفا نمی‌کنیم، علاوه بر رصد سرویس‌های قبلی اتوبوس، وضعیت شرکت و راننده را نیز طی یک سال اخیر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این یک کار بسیار دقیق و موشکافانه است، گزارش‌های اولیه اجمالی است و امیدواریم تا آخر هفته گزارش مستدلی را ارائه کنیم.

    مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اظهار این‌که نگاه و اراده و اولویت وزارت راه و شهرسازی حفظ جان مردم است، افزود:‌ با این نگاه، موضوع ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها در شب یکی از گزینه‌هایی است که در کمیسیون ایمنی راه‌ها بررسی خواهد شد.

    هدایتی بیان کرد:‌ باید امکان‌سنجی اجرای این کار را انجام دهیم، این‌که آیا نوع تقاضای مردم این را اجازه می‌دهد یا خیر. این مسئله در حین تهیه گزارش سانحه بررسی شده که باید توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها تصویب شود.

    به گزارش تسنیم، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دیروز از مکاتبه با پلیس راه و سازمان راهداری در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی خبر داد و گفت:‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مسئول سلامت جسمی و روانی رانندگان است.

    محمدرضا رضایی در گفت‌وگو اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس امروز در خصوص واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در محور داراب ــ بندرعباس با پلیس راه و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مکاتباتی انجام داده است.

    وی ادامه داد:‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای علاوه بر این‌که وظیفه اصلاح جاده‌ها و نگهداری آنها را به‌عهده دارد مسئول سلامت جسمی و روانی راننده وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

    وی با یادآوری این‌که پلیس راه و سازمان راهداری باید توضیح دهند که دلیل واژگونی اتوبوس مذکور چه بوده است، تصریح کرد: ظاهراً در گزارش اولیه عنوان شده که خستگی و خواب‌آلودگی راننده باعث انحراف اتوبوس و واژگونی آن شده است.

    رییس کمیسیون عمران مجلس با تأکید دوباره بر این‌که وظیفه سازمان راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌هاست که سلامت راننده را بررسی کنند، گفت:‌ پلیس نیز وظیفه کنترل اتوبوس‌ها را به‌عهده دارد، ظاهراً جاده‌ای که اتوبوس در آن واژگون شده مشکلی نداشته، از این رو باید مشخص شود آیا راننده مطابق زمان قانونی رانندگی کرده یا بیشتر.

    رضایی با بیان این‌که این احتمال وجود دارد که راننده بیش از حد مجاز رانندگی کرده است، افزود: این مسئله برای کمیسیون عمران مجلس مهم است و ما وظیفه داریم در مقابل جان هموطنانمان با جدیت ورود کنیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو