فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس‌راه استان سمنان:

حوادث رانندگی در استان سمنان ۳۵مجروح داشت

عصر خودرو- رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان طی تعطیلات پایان هفته گذشته، ۳۵ مجروح برجای گذاشت، گفت: متأسفانه در این حوادث دو نفر جان باختند.

حوادث رانندگی در استان سمنان ۳۵مجروح داشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ حسن خسروجردی  ضمن بیان اینکه طی تعطیلات پایان هفته 30حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت: از این تعداد 24مورد را حوادث جرحی شامل می‌شد که از مجموع سوانح رانندگی در روزهای پایان هفته 75درصد واژگونی و 58درصد را بی‌توجهی راننده به جلو اختصاص می‌دهد.

    وی با تشریح حادثه منجر به فوت پایان هفت نیز گفت: روز گذشته کیلومتر 42محور میامی-شاهرود به علت ناتوانی راننده پژو پارس در کنترل وسیله نقلیه، واژگونی و مرگ در دم زن 72ساله این خودرو را رقم زد و سایر سرنشینان نیز به مراکز درمانی منتقل شدند که متاسفانه یکی از مجروحان این حادثه این در بیمارستان درگذشت تا کشته های این حادثه به دو نفر برسد.

    رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه ساعت 12الی 14پرحادثه‌ترین سوانح رانندگی پایان هفته را به خود اختصاص داد، ابراز داشت: با توجه به کویری و یکنواختی جاده‌های استان احتمال خستگی و خواب‌آلودگی راننده به‌ویژه در ساعات ظهر وجود دارد لذا رانندگان باید بعد از یک ساعت رانندگی به‌طور کامل از خودرو پیاده شده و یک ربع استراحت داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

    خسروجردی در ادامه تأکید کرد: با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس لذا بیشترین مسافرت‌ها را در آینده شاهد هستیم لذا به همین منظور پلیس‌راه استان سمنان با گشت‌های محسوس و دوربین‌ها محورها را مورد پایش قرار می‌دهد و با تخلفات حادثه‌ساز به‌صورت جدی برخورد می‌کند.

    وی بابیان اینکه بیش از 97 درصد علت تصادفات در محورهای کشور از عوامل انسانی ناشی می‌شود، افزود: 57 دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال هستند که محاسبه میانگین سرعت خودرو در مسیر و فاصله دو دوربین ازجمله ویژگی‌های این سیستم‌های نظارتی است.

    طی چهارماهه نخست سال جاری بیش از دو هزار و 590تصادف در محورهای مواصلاتی استان سمنان به وقوع پیوسته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط