فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور ناجا:

شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی باید تغییر کند

عصر خودرو- رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی گفت: با آموزش و پرورش هماهنگ کرده ایم که شیوه نامه‌های جدیدی برای اردوهای دانش‌آموزان تدوین شود.

شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی باید تغییر کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار تقی مهری  صبح امروز در نشست خبری با اعلام آخرین میزان تلفات جاده ای و ترددها در کشور افزود: از سال 84 تاکنون شاهد روند کاهشی جانباختگان بوده ایم که یکی از عوامل مهم و اساسی بحث کنترل رفتار رانندگان و هماهنگی بین همه دستگاه های امدادی و خدماتی بود و اقدام به جای اطلاع رسانی باعث کاهش میزان تلفات راهنمایی و رانندگی شد.

    وی افزود: سه عامل مهم در یک واقعه نقش مهمی را دارد خودرو جاده و انسان و امداد و نجات نقش بسیار مهمی را در این زمینه دارد. موضوع کاهش جانباختگان و حوادث رانندگی یکی از موضوعات مهم کشور است. همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند یا مسافر هستند یا عابر پیاده و یا راننده برای همین هر فردی که صبح از خانه خارج می شود به نحوی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سر وکار دارد و باعث می شود که پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی با  مردم ارتباط مستقیمی داشته باشد.

    وی افزود: تابستان در کشور ما پر تردد ترین فصل سال است و در روزهای آخر شهریور افزایش ترددها را هم  داریم به همین دلیل تصادفات هم افزایش پیدا می کند.

    وی با تسلیت به خانواده دانش آموزان هرمزگانی گفت: متاسفانه در روز گذشته 7 تن از این دانش آموزان نخبه دچار حادثه شدند. پلیس با بررسی هایی که داشت عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی را باعث وقوع این حادثه اعلام کرد. امیدوارم شاهد کاهش این گونه حوادث باشیم البته با آموزش و پرورش هماهنگ کرده ایم که شیوه نامه های جدیدی برای دانش آموزان تدوین شود.

    رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به طرح های ویژه پلیس در اجرای طرح تابستانی پلیس راهور از آماده باش 4800 نیروی پلیس برای طرح ترافیکی مهر ماه  خبر داد و گفت: تلاش پلیس، فرهنگ سازی و کاهش تلفات جاده ای است.

    مهری با اشاره به اجرای طرح تابستانی گفت: با اجرای این طرح، تعداد جانباختگان بیش از 5 درصد کاهش داشته است. در شهریورماه به دلیل افزایش مسافرت ها کاهش جانباخته نداشته ایم اما در مرداد و شهریور کاهش داشته ایم، در مرداد ماه کاهش تصادفات و جانباختگان را شاهد بودیم که آمار دقیق از سوی پزشکی قانونی اعلام می شود.

    وی تاکید کرد: طرح تابستانه از طرح های مهم پلیس راهور است که با هماهنگی همه دستگاه های امدادی و خدماتی با محوریت پلیس انجام می شود و تا پایان تابستان و یکم مهر ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم در اجرای طرح تابستانه موفقیت های چشمگیر داشته باشیم.

    رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: تا پایان سال 95 بیش از 2 میلیون خودرو به چرخه حمال و نقل کشور اضافه شده و 16.5 درصد از خودرو به چرخه ترافیک کشور در 5 ماهه گذشته اضافه شده است.

    مهری با بیان اینکه تدبیر ناجا کاهش جان باختگان در تصادفات است، گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک و ارتقا و تغییر رفتار رانندگان و برخورداری از فناوری های جدید و کنترل رانندگان از اهداف ناجا است. در همین حادثه داراب اطلاعاتی که از سامانه به دست آمد که سرعت راننده در زمان وقوع حادثه مشخص شده است و نشان می دهد راننده خسته بوده است. این سامانه در کنترل رفتار راننده به ما کمک می کند و یکی از سامانه های به روز و کارامد است و امیدواریم بر روی وسایل نقلیه باربری هم نصب شود.

    مهری درباره حادثه داراب گفت: خودرو مذکور همه مشخصات لازم را داشته و 2 راننده داشته که یکی در جریان این حادثه فوت کرده است. نحوه تردد خودرو هم طبق اساس نامه وزارت اموزش و پرورش انجام شده است اما این شیوه نامه باید تغییر کند. پلیس می تواند راهکار ارایه بدهد. از نظر تصادفی که بعد از حادثه رخ داده نشان می دهد که سرعت خودرو استاندارد بوده است راننده خودش ادعا می کند که خسته و خواب آلود نبوده است و دچار نور بالا شده و کنترل اتوبوس را از دست داده است.

    رییس پلیس راهور ناجا درباره تعداد دانش اموزان داخل اتوبوس گفت: هر اتوبوس 44 تن جا دارد طرح سپهتن در فاصله یک کیلومتری پاسگاه ها جواب می دهد. فاصله این اتوبوس از پاسگاه زیاد بوده  است و سه اتوبوس با هم در حال حرکت بوده اند. تردد در شب ممنوعیت قانونی ندارد. برای پلیس معاینه فنی، راننده کمکی و مشخص بودن مسیر ملاک است. هر سه فاکتور در این  حادثه لحاظ شده است.

    مهری با اشاره به آمار بالای تردد در هفته آخر شهریور ماه گفت: طرح ویژه ترافیک در هفته پایانی شهریور اجرا می شود به غیر از نیروهای موجود پلیس راهور که همه در آماده باش کامل هستند، در جاده ها از سایر بخش های انتظامی هم به مجموعه پلیس راه و راهور شهرستان ها 4 هزار و 800 نفر در طرح ویژه ترافیک در دهه اخر شهریور ماه اضافه می شوند و قریب به 800 دستگاه وسیله نقلیه از سایر بخش های انتظامی فرماندهان انتظامی فقط به حوزه ترافیک اختصاص می دهند.

    انجام 2 تخلف حادثه ساز منجر به توقیف خودرو می شود

    مهری افزود: در آمارها و در این دو ماه بخش عمده مشکلات رانندگی عدم توجه به جلو و همین طور سرعت و سبقت های غیر مجاز از عوامل مهمی است که باعث تصادف شده است. 33 درصد تصادفات سال گذشته عدم توجه به جلو بوده است. به رانندگان و مسافران اویدا توصیه می شود که حتما این مساله عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه را مد نظر داشته باشند. 18 درصد تصادفات شهریور ماه سال گذشته به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است و 16 درصد تصادفات به دلیل  انحرافات به چپ  در جاده های دو طرفه است.

    رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس راهور در شهریور ماه گفت: پلیس با تشدید برخورد با رفتارهای پر خطر به همه همکارانم ابلاغ شده که هر راننده ای که دچار تخلفات حادثه ساز شد خودروی وی را متوقف کرده و اگر دو تخلف حادثه ساز داشته باشند تا 72 ساعت خودرویشان متوقف می شود. افرادی که الکل و مواد مخدر مصرف کرده باشند و اقدام به رانندگی کنند خودروی آنها توقیف می شود برای این منظور با دستگاه قضایی هماهنگی هایی صورت گرفته است که نتایج آن باعث کاهش میزان تصادفات و تلفات در حوادث جاده ای می شود.

    کمربند ایمنی برای سرنشین عقب خودرو اجباری می شود

    رییس پلیس راهور ناجا گفت: استفاده از کمربند ایمنی برای راننده  و سر نشین جلو انجام میشود تلاش داریم اجباری شدن کمربند برای سر نشین عقب خودرو هم انجام شود.

    وی ادامه داد: پلیس راهور برای وسایل حمل و نقل عمومی تاکید فراوانی داریم همکارانم با جدیت مسافران اتوبوس ها را رصد می کنند و با متخلفان برخورد می شود. استفاده از کمر بند ایمنی در تصادفات باعث کمتر شدن خطرات جانی میشود.

    اجرای طرح باز گشایی مدارس از 25 شهریور تا 10 مهر

    سردار مهری افزود: در شهریور طرح باز گشایی مدارس از 25 شهریور تا 10 مهر اجرایی می شود و هدف آن برای ارتقای نظم در تردد ها است. دستور العمل ویژه بازگشایی مدارس به همه همکارانم در پلیس راهور شهرداری ها و راهداری ها ابلاغ شده و امیدواریم در سال تحصیلی جدید با آمادگی کامل با بکارگیری حداکثر امکانات بتوانیم شرایط مناسب تری را نسبت به سال های گذشته داشته باشیم.

    رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کنترل سرویس های مدرسه از نظر فنی دارا بودن معاینه فنی و همراه داشتن وسایل ایمنی در خودروهای سرویس مدرسه کنترل می شود. همچنین مقرر شده از فعالیت های عمرانی که  باعث ایجاد گره های ترافیکی میشود جلوگیری به عمل آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو