فونیکسریمکسبهتام

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

حرکت شبانه اتوبوس اردوهای دانش آموزی ممنوع است

عصر خودرو- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش حرکت اتوبوس اردوهای دانش آموزی را طبق مصوبه این شورا ممنوع می داند.

حرکت شبانه اتوبوس اردوهای دانش آموزی ممنوع است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، مهدی نوید ادهم  درباره حادثه تصادف اتوبوس اردوی دانش آموزان هرمزگانی اظهار کرد: برای افزایش امنیت اردوهای دانش آموزی ضوابطی برای انتخاب اتوبوس مناسب, راننده, زمان حرکت, محل برگزاری اردو و شیوه برگزاری وجود دارد. این ضوابط تصویب و ابلاغ شده است.

    وی افزود: خطاهای اینچنینی که رخ می‌دهد تخطی از قوانین و مقررات است به عنوان مثال طبق دستورالعمل شورای عالی آموزش و پرورش, اتوبوس‌ها مجاز به حرکت در شب نیستند و باید حتما در روز حرکت کنند.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نوع اتوبوس و راننده آن باید با دقت انتخاب شوند. در ماجرای تصادف اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی توجیهی که برای حرکت اتوبوس در شب دارند, گرمای هوا و شرجی بودن آن بود اما به لحاظ ضوابط حرکت در شب خلاف است.

    نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که طبق دستورالعملی که معاونت پرورشی منتشر کرده, حرکت در شب مجاز اعلام شده است, عنوان کرد: این دستورالعمل را ندیده‌ام و احتمالا جزو دستورالعمل های معاونت پرورشی است اما در دستورالعمل مصوب شورای عالی آموزش و پرورش حرکت در شب ممنوع است و مصوبات این شورا قانون محسوب می شود.

    وی ادامه داد: اگر قرار باشد تغییراتی در دستورالعمل اردوهای برون استانی دانش آموزان ایجاد شود باید معاونت پرورشی درخواست آن را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه دهد.

    به گزارش تسنیم, مهدی فیض معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستورالعمل اردوهای دانش آموزی مربوط به سال 89 است, گفت: این دستور العمل جزو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و امسال آن را بازنگری خواهیم کرد.

    همچنین معاونت پرورشی دستورالعملی را منتشر کرده است که طبق یکی از بندهای آن, حرکت وسیله نقلیه دانش آموزان در شب با رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی و امور ایمنی درج شده بلامانع است.

    به نظر می رسد این دستورالعمل با دستورالعمل مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تفاوت هایی دارد چرا که طبق مصوبه شورا حرکت اتوبوس حامل دانش آموزان در شب مجاز نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو